Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny browser fra Google!

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

uuuuh - jeg glæder mig bare til, at der frigives en version til Mac Stick out tongue

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 12:28

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg vil nu hellere have en gammel lappeløsning end en super moderne en, der giver mulighed for at køre maskinekode på min computer via browseren :)

Det køre jo netop i en sandbox. Så du ikke har mulighed for f.eks. at læse/skrive til disken/registry osv. Medmindre brugeren explicit beder om det. Det kan IE ikke pralle af. I øvrigt er det jo fløjtene lige meget om det er bytecode eller nativecode. Koden eksekveres stadig i din memory på din PC.

Den sikkerhedsbrist som er fundet. Har absolut iøvrigt intet med V8 at gøre. Det er en kendt fejl i webkitet som også anvendes af firefox og safari. 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 15:35
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 12:12

Synes den er meget cool, men er vist inkarneret Firefox bruger må jeg indrømme Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51

Lars Bachmann:

En anden farlig ting ved Chrome er at hvis man ikke har ændret i måden den downloader filer på, så downloader den automatisk filer, selvom brugeren ikke har givet sin accept.

Prøv dette link: http://larsbachmann.dk/chrome/

Hvis du ikke har sat Chrome til at give besked ved download, så downloader den en .exe fil... (exe filen er helt uskadelig.)

I kan læse mere om det exploit her: http://www.larsbachmann.dk/google-chrome-googles-nye-browser.html#comment-3130

Der er nu ikke noget "exploit" i det. Den eneste måde det kan være et problem er hvis du kan få den til at eksekvere .exe filen automatisk - hvilket du ikke kan.

Det vil stadig være brugeren der skal eksekvere programmet før der kan ske skade på maskinen og du kan ikke få Chrome til at "skjule" den henter filen alligevel - så brugeren opdager det ret så nemt.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)