Jeg er lige pt igang med min egen lille virksomhed ved siden af mit studie (grafiker) Og jeg er ærligt talt blevet fuldstændig hooked på joomla og har nu arbejdet med det i et godt stykke tid nu. (før joomla arbejde jeg med et andet CMS)
Mit spørgsmål er til alle der ejer eller bare er en del af en virksomhed som sælger joomla løsninger:
Hvad er de mest almindelige spørgsmål i får når i har solgt sådan en løsning? jeg mener i joomla. (som f.eks hvordan laver man en ny artikkel?)
Hvis i kunne "liste" nogle af de mest almindelige problemer jeres kunder har med joomla, så ville jeg bliver utrolig glad.
Mine kunder har ingen væsentlige problemer. Det vil vel forventes at der følger noget dokumentation eller anden forklaring med et køb af en CMS løsning?
Folk bruger som regel joomla meget forskelligt men de simple ting som at lave en artikel eller et menupunkt går selvfølgelig igen - men det er absolut også de nemmeste ting der er at finde ud af så det tager ikke mange sekunder før de fleste er med på det.
Okey, og tak for svaret. Da jeg selv arbejdede med et andet CMS kan jeg huske vi fik nogle forskellige spørgsmål igen og igen, kan bare ikke huske hvad for nogle der var de mest almindelige..
Som joomla fyrer, har i nogen sinde overvejet at lave en hjemmeside med tutorials som i kan henvise jeres kunder til, lidt ala en ekstra service.. I håb om i kan spare noget tid på telefonservice? Eller lyder det som en dårlig ide? For har personligt overvejet at gå hårdt igang med sådan en, men ville lige spørger de erfarne først.. :)
Sådan en har jeg lavet, eller det vil sige jeg er igang og har lavet version 0.9. Den er i øjeblikket til gennemlæsning, og den går igennem de basale ting i Joomla med artikler, kategorier, sektioner, komponenter, moduler og menuer osv osv..
Jeg har selv lige prøvet at rode med Joomla!, men jeg gav hurtigt op da jeg ikke kunne finde ud af sammenhængen mellem "Artikel", "Kategori", "Sektion" o.s.v., så jeg fik en bekendt til at lave det for mig.
Der findes et dansk forum på Joomla!, men jeg synes deres svar er temmelig brede. Som nybegynder med Joomla! får man ikke meget ud af det, men det er måske bare mig der er lidt tungnem
Så for at besvare dit spørgsmål: Jeg mangler en forklaring på sammenhængen!
hehe okey, men virker da ikke som en af de store problemer :( Har du andre ting som du gerne ville vide?
Jeg har også en hjemmeside i gerne må kigge på og sige hvad i syntes :) Klik på en af de tutorials jeg har smidt ind og se om det hele er overskueligt og brugervenligt :)
Ville også gerne vide lidt om; de "links" inde i tutorials er nemme og gennemskuelige, så folk ved at man kan klikke på dem, ellers skal jeg skrive det ind under facts? hvad syntes i?
Alt feedback er velkommen :)
inzite.dk er websiden (den hjemmeside jeg havde tænkt mig at arbejde hårdt på og håbe det kunne blive til en form for investering)
Jeg får ikke meget ud af dine guides, men du er selvfølgelig heller ikke kommet så langt endnu. Jeg vil som helt nybegynder ikke få noget ud af dit afsnit om menupunkter for eksempel.
Du bør overveje om tingene skal ligge frit tilgængeligt, for på siden læser jeg at det er til kunder der har købt en løsning. Du kommer jo nok til at bruge en del timer på det, så overvej om du ikek skal beskytte guiden med et password eller lignende..