Hej Jeg har brug for at finde en betalingsløsning til mit site. I første omgang drejer det sig om udelukkende danske kunder, men jeg er i tvivl om et par ting, som jeg håber I kan hjælpe med herinde. Jeg har kig på PBS-international, for man kommer ikke udenom pbs uanset hvad, når man vil benytte sig af Dankort. Min tvivl opstår så bl.a. når folk vil bruge et Visa/Dankort. Skal jeg så BÅDE have den nederste løsning (Dankort & eDankort), samt den øverste (Mastercard, Maestro, Visa osv.) som de viser her http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/priser?mid=CADEC2D9-3DD2-4C68-A95E-496053106677 ? Dernæst vil jeg høre hvad det er for en betaling jeg skal kigge på, hvis jeg vælger et webhotel der ikke understøtter ssl, og jeg derfor skal ud og benytte mig af betalingsvindue fra PBS, eller et relay-script. Er det "250 kr. via webhotel", "1.250 kr. ved certificeret software og egen server.", eller "15.000 kr. ved certificering af software" for Dankort løsningen? På forhånd tak for hjælpen:) PS: Hvis I kan anbefale et godt webhotel med SSL må I meget gerne det, det må bare ikke være vildt dyrt (over 100 kr. om måneden) |
Hej Martin
Tidligere i dag bliv der skrevet lidt i en tråd ang. det samme. Der kan du nok finde lidt info: http://www.amino.dk/forums/p/40955/248454.aspx#248454
Umiddelbart skal du have en indløsningsaftale med PBS der enten understøtter Dankort alene eller Dankort + internationale kort. Den sidste pakke er selvfølgelig dyrest... Et VISA/Dankort betragtes i DK som et Dankort og kan derfor benyttes på en indløsningsaftale som kun kan modtage Dankort.
Du skal sandsynligvis ud og finde en betalingsgateway hos en udbyder. Du behøver bestemt ikke at bruge PBS til dette. Jeg vil anbefale Wannafind, som tilbyder en fin gateway til ca. kr. 150,- inkl. internationale kort. God drift og stærk support.
Jeg ved at Fri Betaling er billigere, men mine (og en del andres erfaringer - søg evt. efter lidt info her på Amino) er mildest talt lunkne. Nedbrud uden forklaring, og absolut ingen support.... Dibs er dyre men gode...
Bemærk i øvrigt at PBS har ændret regler fra 30/9 2008: Efter denne dato SKAL betalingssystemet køre på en såkaldt "fuldt hosted løsning". Dvs. ingen remoteload's eller relay's. Jeg er spændt på hvad der sker rundt omkring hos udbyderne. Altså hvordan de vil klare denne udfordring når kunderne gerne vil have deres eget "look" på deres betalingssider. Jeg ved efter samtale med en Dibs konsulent i dag at de hos Dibs arbejder på et alternativ, men glæder mig til at se deres og de andres resultater.
Mvh. Anders