Hej Amino... Først vil jeg lige sige at dette her er et super fedt forum, har sku virklig hjulpet mig med mange spørgsmål som jeg har haft. Jeg har "fornylig" kastet mig over photoshop programmet, det er hidtil gået fint med min razor mus men nu ønsker jeg lidt mere kontrol over mine streger og markeringer, har derfor, ved at læse lidt på dette forum, fundet ud af at jeg nok skal skaffe mig en Digitizere/Pen, men da dette er et totalt nyt område for mig så er jeg lidt på bar bund, aner simpelthen ikke hvad jeg skal vælge. Mine behov er egentlig ik så store, den skal bare være bedre til at tegne lige streger osv. Det jeg primært laver er bagrundsbilleder osv i den stil, og tegner en smule manga. Det endelige spørgsmål er så, hvad skal jeg vælge ? Hilsen Morten. |
Hej Morten,
Jeg stod for to uger siden i den samme situation. Jeg havde også behov for en digitizer og fandt ud af at der var mange forskellige valgmuligheder, lige fra digitizere fra 200 kr. og op til 10.000 kroner.
Jeg valgte at købe en digitizer fra Wacom - model Bamboo A6 Wide. Den er super nem at bruge og man får en interaktiv guide med på en cd, som fortæller hvordan man skal bruge den. Hvis du har Vista, så er det bare med at slutte den til USB-porten og så kører det bare. Hvis du har XP, så skal du lige installere medfølgende driver.
En lille ulempe er dog, at den er lidt for lille når ens skærmopløsning er forholdsvis stor, dvs fra 1680 x 1050 (f.eks 22") og opefter. Men der er nu ingen problemer på min bærbar som også har en 15,4"-skærm.
Og så koster den ikke mere end 600 kroner ;)