Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt marked hvordan angribes dette på mest omkostningseffektive måde?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoner

Har en webshop ¨på 6 forskellige sprog. Min webshop har primært generet salg fra det danske marked og vil meget gerne trænge ind på andre europæiske markeder nu. Har et produkt som er meget gearet fór det finske marked.

I denne sammenhæng søger jeg lidt rådgivning mht. hvordan jeg SEO mæssigt angriber eks. Finland på den mest omkostningseffektive måde uden at skulle til at betale alle mulige seo folk for deres såkaldte råd?

Findes der nogle wordtracker tools som virker på forskellige sprog udover engelsk for at se hvad de enkelte landes søgepræferencer er?

Min tanke var først at finde det pågældende lands søgepreferencer i forhold til mit produkt derefter at opbygge en enklave af blogs baseret ud fra disse keywords samt tilføje disse i adwords. Er det en måde at gribe det an på?

Hvordan finder jeg de enkelte landes søgepreferencer i deres lokale sprog?

En anden måde var at tage de danske keywwords og anvende google translate + denne tror jeg dog ikke så meget på.

Har i nogle gode tips og råd?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:50

Hvis du har 1 webshop med 6 forskellige sprogversioneringer i samme site og på samme domæne så er det nok ikke så sansyneligt du nogensinde slår igennem å¨søgemaskinerne på andre sprog end dit websites primære sprog.

Tilmeldt 27. Oct 07
Skrevet kl. 10:53

Jo men vil gerne gå lidt mere aggresivt til værks. Er der nogle keyword tools man kan anvende for forskellige sprogpræferencer?

Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 11:45

Hej Martin

Jeg mener at det er vigtigt at holde de SEO relaterede omkostninger op mod prisen for CPC. Mens SEO kræver en masse forarbejde kan CPC iværksættes med betydelig færre investeringer. Det kunne være en god tilgang til at prøve et ukendt markede af.

Hilsen

Michael

Tilmeldt 27. Oct 07
Skrevet kl. 12:02

Takker for de gode svar. Er enig i min verden er cpa det optimale - tager måske fejl. Vil gerne have oprettet mit eget affiliate program (mest omkostnigseffektivt igen), findes der nogle open source programmer til dette (det skal kobles på en oscommerce shop samt en magento shop)? affiliates skal kunne logge sig ind og checke deres stats osv.

Eller kan i anbefale en europæsisk spiller udover tradedoubler som ikke anvender prepayment affiliate programmer?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:28

SEO er jo en langsigtet investering -der også skal arbejdes med men alligevel så er det som udgangspunkt en grundlæggende investering.

SEM derimod vil konsekvent være en udgift - der selvfølgelig betaler sig (ellers skal man nok stoppe :P).

Hvis du henter 100 besøgende på organiske søgninger og 500 på adwords om måneden - og du så bruger samme budget som på 2000 adwords besøgende på at få dine organiske besøgende op på 500 også så har du tjent 400 ekstra besøgende om måneden - som over et år giver +4800 besøgende for 2000 adwords besøgende pris - Så en dum idé er det bestemt ikke at have styr på den tekniske søgemaskineoptimering.

Derudover skal man jo huske at rigtigt mange google brugere aldrig trykker på adwords reklamerne - de tager kun søgemaskineresultaterne så der er simpelthen visse målgrupper det er ret svært at komme i nærheden af med SEM.

Tilmeldt 27. Oct 07
Skrevet kl. 13:30

tak for info. Med hensyn til keywords kender i et godt værktøj til forskellige sprog anvender wordtracker til engelske ord men denne er dog ikke så effektiv til andre sprog?

Udover dette fisker jeg lidt efter noget software som kan anvendes til online lotto. Er der nogen der har kendskab til et sådan program?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:48

Ronnikc:

Derudover skal man jo huske at rigtigt mange google brugere aldrig trykker på adwords reklamerne - de tager kun søgemaskineresultaterne så der er simpelthen visse målgrupper det er ret svært at komme i nærheden af med SEM.

Mere præcist er det 86% af alle klik på Google der ryger til de organiske resultater. Kører man kun Adwords begrænser man sig altså til 14% af trafikken.

Det mest optimale vil være en blandet strategi med affiliate, Adwords og søgemaskineoptimering. Med hensyn til de "såkaldte råd fra SEO folk" ,så står det jo enhver frit for ikke at tage mod råd fra folk der beskæftiger sig med det professionalt. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har hørt udtalelser som "SEO har vores IT afdeling helt styr på", eller "vores folk er nogle af landets bedste til SEO", men når man så laver en simpel konkurrentanalyse på deres vigtigste søgeord, bliver det åbenlyst at trods de "flotte kompetencer", så følger resultaterne og synligheden i Google bare ikke med. Men det gør det blot desto nemmere at skabe resultater for de kunder der tager opgaven seriøst.

Ellers kan jeg da tilslutte mig at Adwords er en god måde at købe information om søgemønstre og trafik på.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)