Er der nogen som kan tegne i solid works og gerne har kendskab til rapid prototyping |
Prøv at tage kontakt til Daniel Duus på 26706120
Det kommer bestemt an på hvad du skal have tegnet...har rimelig kendskab til rapid prototyping samt 3d-scanning. |
Er der en grund til, at det lige skal være i solid works?..
|
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Hej Jeg har en del erfaring med SolidWorks sammen med en Roland MDX-40. SolidWorks er virkelig god software som er ret let at gå til for nybegyndere, samtidig arbejder du i solider som er ULTRA vigtigt når du laver konstruktioner. Mindre kyndige vil nok begynde at snakke om 3ds max og andre mere kendte og visuelle værktøjer, men glem alt om dem - de arbejder kun i overflader og kan ikke bruges til fræsere. Derfor er dit valg perfekt, hvis du ikke har den store kendskab til 3d konstruktion. Når du har et færdigt emne eksporterer du det til IGES og overfører det til den software der følger med fræseren. Den er simpel, men når man lærer den at bruge kan man komme meget langt, før man skal skifte til bedre CAM systemer, som Master CAM og lignende, som jeg personligt havde meget svært ved at finde ud af. Der findes også andre metoder til rapid prototyping, men vi var meget glade for vores setup. Jeg mangler vist at sige at vi brugte noget teknisk platmateriale, som vi købte af Roland til at fræse i. Det kan købes i forskellige hårdheder, som samtidig afgør den hastighed du kan fræse med. Du går ikke fejl af dette setup, men det er dyrt! Software og fræser koster omkring 100.000. Du kan også få andre til at lave modellerne, hvor du selv tegner. Der findes et firma som hedder noget med Da Vinci. Men du skal vide noget om hvad de forskellige teknologier kan klar, nogle af dem kan lave en bold med en bold inden i, mens andre er meget mere begrænsede. Håber du kan bruge det til noget og skriv endelig, hvis du skal bruge flere råd.. |
Hej Kenn Jeg tegner ikke så meget mere og har travlt med at banke mit eget projekt på benene, men hvis det drejer sig om vejledning, kan du altid bare spørge. /Tejs |