Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

seo er djævlens værk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er jeg den eneste som er godt træt af alle som vil på toppen af google ? ja ja i vil gerne have mere salg. Men jeg vil godt finde hvad jeg leder efter ? før i tiden inden alt det seo fis her blev så populært så kunne jeg som regelt finde hvad jeg søgte efter på en af de første links. Hvis jeg skal bruge noget information nu så skal jeg som regel 10 links 1 side tilbage for at komme forbi alle de tumpede webshops som vil sælge mig et eller andet crap som intet har med det jeg søgte efter at gøre alligeve

Jeg ville ikke mene det er mine søgninger som den er galt med da jeg har prøvet 1000 vis af forskellige ting på 1000 forskellige måder og det er genrelt det samme på hver eneste måde

andre end mig der har det sådan ?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 03:25

Det er til enhver tid et medies - en søgemaskine, en avis eller en TV-stations opgave, at levere den vare som deres brugere gerne vil have - og kan acceptere. I hvert fald flertallet af dem. Det er deres ansvar.

Alle medier med en stor udbredelse forsøger virksomheder, organisationer og personer i bredt omfang naturligvis at påvirke til at give et mere prominent og positivt indtryk af dem eller deres sag(er). Det kan man så godt mene ikke burde finde sted, at der ikke burde findes lobbyister, PR-folk, spindoktorer og SEO'ere - men det gør der. I meget bred forstand!

Dygtige medier kan godt finde ud af at filtrere informationerne - sådan nogenlunde rimeligt. Det synes jeg gælder både for mange af de større og respekterede dagblade og en søgemaskine som Google. Langt fra altid perfekt, men for det meste rigtig godt.

Jeg mener det er naivt at forestille sig et moderne mediebillede, hvor folk med bestemte interesser ikke vil forsøge at påvirke medierne.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 06:59

hxs.dk:

Jeg ville ikke mene det er mine søgninger som den er galt med da jeg har prøvet 1000 vis af forskellige ting på 1000 forskellige måder og det er genrelt det samme på hver eneste måde

De webbutikker sælger jo så nok også det, du søger efter.

Men ellers kan jeg ikke se pointen. Google gør det svært for SEO'ere at lave sider, der ranker godt på irelevante søgninger. Især søgninger med megen konkurrence, da man ganske enkelt ikke kan hamle op med relevante kvalitetssider.

Googles PageRank og lign. er lige nu det bedste der findes til at vurdere, hvor meget credit en side skal tildeles. Så kan man diskutere om links skal afgøre det, men hvad ellers? Det er trods alt ikke det nemmeste at manipulere med! Jeg vil en til enhver tid påstå, at Googles resultater og reklamer er meget mere relevante end noget andet medie - prøv selv at tænke efter.

Desuden har SEO eksisteret i mange år - du har bare ikke været klar over det.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:05

Sandheden er vel at webshops interesserer sig for om deres indhold er presenteret på en måde der gør det nemt at indeksere for søgemaskiner. De offentlige/græsrods/frivillige websites du måtte være ude efter er pisse ligeglade med om det de publiserer er synligt i en søgemaskine. De er så selvsikre på deres brand at folk "naturligvis" taster sitets domænenavn ind i adressebaren hvis de vil se sitet.

99% af arbejdet er at gøre det som en bbiliotekar gør på det lokale bibliotek: Sortere, kategorirese og indeksere indhold så det kan findes igen. At du ikke finder det du søger skyldes ikke dem der har gjort deres indhold søgbart, men derimod dem der IKKE har.

Mvh Jesper

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:55

hxs.dk:

Spændende emne. Lad os få et par af dine eksempler på banen for at se lidt nærmere på situationen og diskuterere ud fra dem?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:21

Jeg er grundlæggende uenig. I næsten alle mine søgninger på Google får jeg fornuftige og relevante resultater.

Som Anders skriver, så prøv at vise os nogle af dine utallige håbløse søgeresultater.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)