Martin Thorborg skrev artikel i Børsen vedrørende adwords kampagner, jo flere kampagner jo bedre, skal det forståes sådan at der skal køre en kampagne for hvert søgeord eller er det forkert opfattet?
Det kan bestemt betale sig at få opdelt sit adwordsbudget i rigtig mange kampagner - og sat helt på spidsen og voldsomt overdrevet - vil det optimale være en kampagne med et ord i en annoncegruppe. Dette vil dog tidsmæssigt næppe være den optimale vej at gåt
Når du arbejder med Adwords, opdager du hurtigt at der er nogle søgeord, som er mere attraktive end andre for dig. De er mere søgte og eller repræsenterer mere værdifulde søgninger for din forretning.
Med den slags ord kan det godt betale sig at gå meget i detaljer og at lave en kampagne stort set til hvert ord, hvor annonceteksten og måske også dit maks-bud er specielt tilpasset.
Der er næsten ikke andet at sige end at man må prøve sig frem og se hvor meget detalje det kan betale sig at arbejde i.
Går ud fra at Thorborg også nævner det at splitteste sine annoncer i sin artikel. Det er ligesom tilpasningen af annoncerne til søgeordene et must, hvis du skal have mest muligt for pengene.
Hilsen Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.