Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i udlandet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg overvejer at starte et firma i udlandet, med henblik på salg til danskere. Men kan jeg umiddelbart gøre det, og hvad sal jeg være opmærksom på. Jeg vil starte op i Tyskland. Og på den må sørge for ekstra gode priser til forbrugeren, og med dansk service. jeg har kendskab til det forma der hedder protuna, det er ejet af T-hansen og de sender uden problemer til DK hver dag, og får hentet deres post/varer af Post DK i Padborg, så kunden har varen dagen efter! Men har kun betale de 16% i tysk moms.

Er der nogen der har erfaring med det, eller ved hvor jeg kan læse mere om det?

PFT
Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 17:52
Det er intet i vejen for at starte op i Tyskland, men virksomheden skal have sit reelle afsæt fra Tyskland. Hvis det kun er på papiret, at virksomheden eksisterer i Tyskland går det galt. Hvis det altså er skattebesparelse du tænker på.

Nu er jeg ikke moms-mand, så det vil jeg nødig tale for meget om, men indkomsskattemæssigt skal du passe meget på. Hvis du f.eks. opretter et Tysk indregistreret selskab, men hvor ledelsen af det tyske selskab befinder sig i Danmark (beslutningerne tages i Danmark), så betragtes selskabet som et dansk selskab i skattemæssig forstand.

Det er altså kun selskabsretligt, men betragter det som et Tysk selskab.  

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 9. Jul 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:10
Det hele vil blive kørt fra Tyskland af. Så alt moms, skat osv skal betales til den Tyske stat. det vil ikke have noget med DK at gøre andet end ejeren er DK statsborger
Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 12:00

Så er det vel helt ok. Jeg antager, at du skal sælge til private i Danmark (ej erhvervsvirksomheder)

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:12
Jeg følger lige med i denne debat, da jeg selv overvejer at starte firma i udlandet... Glæder mig til at læse en masse indlæg
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:28
Det er altså næsten et år siden, der er skrevet i tråden sidst, så du skal nok ikke forvente for meget!
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:37
Det er da for åndssvagt! - Tusind tak, det havde jeg da slet ikke set .
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:39
Dato: 3/15/2006 2:27:43 PM Forfatter: Briian Det er altså næsten et år siden, der er skrevet i tråden sidst, så du skal nok ikke forvente for meget!

Det betyder intet. I det du skriver i tråden dukker den op til overfladen og det gør den lige så god som ny. Så brug endelig denne tråd i stedet for at oprette en ny.

Dbh Marin
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 17:25

Nu er det sådan at du ikke kan undgå at betale DANSK moms hvis du omsætter for et bestemt beløb (mener det er mellem 200-300.000 DKR) i Danmark. Bare du kommer 2 kr over det fastsatte beløb skal alt dit salg afregnes med 25% Dansk moms. Det er derfor kun en konkurrence forbedring hvis du er meget lille eller hvis du vil ind på det tyske marked at have et firma i Tyskland.

Jeg er personligt ved at starte op dernede, og regner med at åbne et lagerhotel for danske firmaer så hvis nogle har interesse i det så smid en mail til mig og i hører fra mig når det er 100% på plads.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)