Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lille personejet firma i dyb krise

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg står en den situation at jeg har en massørvirksiomhed som egentlig kørte meget indtil jeg  blev skilt for to år siden. Min Ex- mand kunne løbe fra gælden da jeg har været dum. Såre simpelt er det. jeg har gjort alt for at redde min forretnig, men der har været uheldige omstændigheder, der har fået mig ned med nakken oven i. For at gøre en lang historie kort. Jeg har en gæld på ca. 500000 kr. rundt regnet. den kan jeg ikke bære rundt med i mit firma, så går det helt ned. Banken har ikke været med mig de 18 måneder, og reningerne hober sig op. Virksomheden køre på 7. år. Min revisor siger at jeg godt kan få en sund forretning på længere sigt hvis jeg kan overholde mine budgetter og erkender at det vil give et lille underskud på ca. 20.000 kr det første år og 8000 kr det andet år og så skulle det stille og roiligt køre op ad. jeg har haft kontakt til en erhvervsrådgiver fra region midt osm har kigget papirerne gennem for at om mit firma er bæredygtigt. Det mener han v+hvis der kan findes en løsning på gælden. Min advokat siger at det ikke er bærerdygtigt da det er for stramt. Min revisor og jeg har lavet mine budgetter udfra at 2009 ville blive et normalt år uden skilsmisser og uden sygdom pga af stress. Min konklusion i det her, er at min far evt. ligger den halve mil. og giver mig luft til at betale dt tilbage. Er der nogen derude der har en mirakelplan som de gerne vil dele ud af. Jeg tror det skal være meget alternative løsningsforslag. Det er altså ved at være helt skidt, så hvis i vil svare hurtigt, så ville det være dejligt. jeg søger og kontakter til nogen der har været igennem noget lignende eller er i det lige som mig...

med venlig hilsen joo 

Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 03:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke sige at jeg selv har været i eller står i samme situation, men det lyder presset. Det er selvfølgelig klart at en større gældsbyrde skal bankes ned, så du kan få et overskud ud af din forretning. Gæld kan sagtens være udemærket, men hvis egenkapitalen er 0 og det er ren gæld skal du afgjort komme af med det hurtigst muligt.

Har du lavet nogle seriøse budgetter med budgetterede cash flows for de kommende år, hvor du samtidig medregner positiv/negativ vækst, for at få et realistisk billede af hvad du kan regne med at få ind til at få banket din gæld ned, og samtidig hvor lang tid det realistisk vil tage at få banket virksomheden op til en overskudsgivende forretning? Husk på at du jo 'ofrer' hele din indsats på at komme af med gælden, så forretningen skal helst ikke se ud til at være underskudsgivende i alt for mange år, da det så muligvis ikke vil kunne betale sig for dig at køre videre, i forhold til at arbejde et andet sted, hvor du så kunne have en indtægt. Jeg ved ikke om underskud på henholdsvis 20k og 8k som din revisor har regnet ud inkluderer din egen løn, eller om du ville skulle leve af andet i den periode?

Jeg håber da bestemt at det kan lade sig gøre at få vendt dit underskud til nogle flotte tal. Rigtig meget held og lykke med det!!!

Mvh,

Malte

Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

min løn er med i det underskud som revisoren har regnet ud. på et år har han regnet ud at jeg skal trække 145.000 ud til mig selv og i skat skal jeg trække 60000 ud så når de tal er trukket fra står jeg med et underskud på ca. 20.000 det første år og 8.000 det andet år og så skulle det stille og roligt gå fremad. i de 145.000 er telefo ikke iregnet, bilen er ikke i regnet og internet er ikke i regnet og alle driftsomkostninger til bilen. jeg har selvfølgelig skulle svare skat af det som privat men ellers ligger udgifterne ind under firmaet, så jeg mener nu godt at jeg kan leve af det. Vi har lavet budgetter så det ligger nu op til min fars revisor om de budgetter her er realistiske. Det mener min revisor og erhvervsrådgiver de er, men ikke min advokat. Tak fordi du vlle bruge tid på at svare.

Mvh

Joo

Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men så ser det jo ikke så sort ud igen. Det er selvfølgelig en ærgelig situation du står i, og hvor er det bare irreterende at skulle igennem sådan noget, men omvendt ser det ud til at du kan vende skuden og få banket et overskud op indenfor en overskuelig fremtid. Det virker meget positivt!!

Held og lykke med det hele!!!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)