Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skiltning ved veje

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har gået og tænkt på om det er lovligt at skilte/reklamere ved veje. Nu tænker jeg på motorveje, hovedveje o.l.

Jeg er selvfølgelig klar over at skiltet skal stå på privat grund, men kan man bare uden videre tage kontakt til en vilkårlig landmand, som gerne vil tjene lidt på at udlåne 10 kvm af hans grund?

Mvh Per Aaskov

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 00:49

nop ikke lovligt, du skal i hvertfald havde lov af teknisk forvaltning i det område det drejer sig om

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04

Der er regler for sådan noget, men det veksler fra kommune til kommune, så tag kontakt og hør, hvad du må...

Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 10:06

Hvad så hvis det er en motorvej som ejes af regionen, men ligger i den pågældende kommune?

Nå, der er nok ikke andet for end at gribe knoglen. Tak for det.

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 23:51

Hej Per

Ja, det er en af verdens mest kringlede systmer du skal igang med nu. Tror dog ikke du får lov, har hørt om flere virksomheder der ikke har fået lov og mange der bare har smidt deres skilt op og fået det fjernet.

Fordi hvis du må, så må vi andre også, det ville jo give en skilte jungle langs motorvejen og nogle glade landmænd med jord op til disse veje.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 13:42

Prøv at læsse dette tema: Reklamer og sikkerhed.

Der er måske ikke noget helt konkret du kan bruge, men det er perfekt til at udvidde din horisont med og ikke mindst læse lidt mere om emnet. Held og lykke - lad dig endelig ikke gå på over et sløvt system, lad det blive din fordel.

// Jesper Skov

Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 11:38

Jag kan godt se at det bliver en lang process.

Så lige en anden ide:

Der kan vel ikke være nogen der siger nogen til at man sætter en campingvogn ud til vejen. Dem står der jo i forvejen mange af her og der. (at den så er fuldfilmet med logo gør vel ikke nogen forskel?)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 16:00

Hmm hvis det bliver vurderet at den udelukkende står der for reklameformål, kunne jeg godt forestille mig du vile få problemer! men ellers nej, prøv at kikke i københavn, hvor der mange steder står christaniacykler mm. med reklamer for restauranter og lignende.

men ellers er vi kendt for at have nogle af de mest restriktive love når det kommer til skiltning langs veje, prøv at tage et smut til malmø, der er der flere steder hvor der sælges reklamer langs vejene.

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:48

Jeg har lige talt en masse gange med myndighederne (diverse afdelinger i Aalborg kommune) og med henvisning til naturfredningslovgivning mv. er der tilsyneladende ingen muligheder.

Hvis man ligger med decideret indkørsel ud til vejen må man gerne sætte et lille skilt op (med mange restriktioner). 

I vores tilfælde ligger virksomheden 1,5 km. fra hovedvej på en lille grusvej, som folk har svært ved at finde. Men vores eneste mulighed er at punge ud med 5000 kr eller hvad det var for de nye "serlig servicevejvisning" skilte (sort på hvid).

-dennis

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 16:13

Jeg mener at det er ulovligt. For nogle år siden kan jeg huske at nogle af de større supermarkedskæder fik påtale netop for at have investeret i en lastbil og parkeret den på en af motorvejsbroene over Hillerødsmotorvejen med ugens tilbud.
Denne form for reklame kostede en halv million for lastbilen, og bagefter stod de med en lastbil når ugen var omme. Denne udgift var mindre ifht. blot at indrykke store helsides annoncer i aviserne i en periode.

Jeg er derfor 99,9% sikker på at det ikke er lovligt at opstille reklamer tæt på vej, motorvej, motortrafikvej og lignende med henblik på at fange folks opmærksomhed...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)