Først og fremmest så velkommen, altid godt at se nogle flere brugere her inde :) Hvad angår dine forslag set fra mine øjne:
Der er et forum ved navn "Beskeder om debatten", som indeholder en del beskeder der falder ind under den kategori samt andre. Jeg tror oprindeligt at det var ment til en form for driftsstatus/nyheder, men måske det var fornuftigt at omdøbe det så det var lidt mere indbydende til forslag og kritik :) De forskellige emner der oprettes er nok oprettet efter behov, altså hvor megen aktivitet der har været omkring emnet. Min erfaring er at der ikke er overvældende mange spørgsmål omkring eksport, tvært i mod virker import som noget der indtil videre har været flere spørgsmål om (i hvert fald fra mit synspunkt), men måske et kombineret forum for im- og eksport relaterede spørgsmål var en god ide. Meget ofte er der dog tale om spørgsmål der ryger ind under f.eks. "Skat, told, moms, jura m.m." eller en anden kategori.
Jeg tror du har været lidt for hurtig på aftrækkeren her, der er en tråd i "Diverse kontakter" hvor masser af folk har valgt at præsentere dem selv. - At det godt kunne gøres lidt mere organiseret/overskueligt kan jeg kun være enig i :) |
Hej
Mit navn er Søren Boutrup og jeg er iværksætter på 19. måned : )
Jeg har netop hørt om amino.dk og er indtil videre fantastisk tilfreds med de diskussioner, jeg har læst. Som en underafdeling administrerer vi selv et forum lignende dette, så efter at have kigget lidt rundt, vil jeg blot give mine ydmyge forslag til et par eventuelle forbedringer af en ellers glimrende side:
1. Jeg synes, det kunne være en god ide med et decideret "Gode nye forslag til amino.dk"-emne. Nu har jeg indtil videre skrevet mine forslag her, så håber jeg blot administrator læser det.
2. Et emne omkring opstart af eksport i det små, synes jeg også kunne være relavant. Vi skal så småt til at begynde på det om et par måneder, og jeg har mindst lige så mange spørgsmål nu, som da vi skulle starte selve virksomheden : )
3. En introduktionssektion, hvor man kort kan præsentere sig selv. På ens brugernavn kunne eventuelt være et link til denne tekst (hvis man altså har valgt at skrive den). Jeg ville i hvert fald synes, det var spændende kort at få skitseret personerne bag de spændende indlæg.
Jeg kunne jo starte:
Navn: Søren Boutrup, Alder: 32 år, Bopæl: København, Iværksætteri: Opstart af virksomheden roolig.dk januar 2004
Jeg er uddannet bachelor i idræt og cand.phil i statskundskab, men har altid gerne villet være iværksætter. På mærkværdig vis fik jeg og en kammerat for lidt over halvandet år siden ideen til hjemmesiden www.roolig.dk der sælger specialdesignede vandpiber fra Damaskus.
roolig.dk er vores første bekendtskab med iværksætteri, så vi har efterhånden gjort os en del erfaringer, som begyndere jo nu engang må igennem. For halvandet år siden syntes alle vi var åndsvage, men nu er vi da nået dertil, hvor man i det mindste kan tale om en form for accept.
Vores mål for fremtiden er at kunne leve på fuld tid af iværksætteriet. Vi har kontor hos EVU i Valby, og i ny og næ holder vi foredrag på EVU'''' iværksætterkurser. Ved siden af hjemmesiden roolig.dk styrer vi også hjemmesiden www.vandpibe-forum.dk
That''''s it. Kommentarer til ovenstående forslag modtages gerne...