Hej alle, Baggrund: Ideen: Min ide kommer til at omhandle salg af helse/wellness produkter i forbindelse med et nyt koncept som jeg kun har set helt gennemført i udlandet. Dog vil jeg dreje konceptet lidt, så det passer mere til danske/nutidige forhold/kunder. Spørgsmål: 1) 2) 3) 4) 5) Håber ikke jeg har skrevet for meget til at folk gider at læse det
- Carsten |
Hej Carsten
- Nej. I en webshop skal du ikke feje fortorvet, men det er vist også det eneste du sparer tid på i forhold til en alm. butik.
- Basic købmandsskab: varens pris + dine omkostninger - varens salgspris= din fortjeneste. Det er heller ikke forbigået producenterne af welness produkter at welness er trendy så der skal arbejdes for sagen for at opnå gode indkøbspriser.
- Find ud af årsagen til at der mangler en importør. Måske kan varerne ikke godkendes i Danmark, måske er de for dyre i indkøb i forhold til andre lign. produkter. Der er ikke mange 5-ører der ikke er bukket efter, men måske er du heldig og så skal du måske være importør istedet.
- Ordningen du søger hedder dropshipping. Det må du undersøge nærmere på dit produktområde.
- En humlebi kan ikke flyve, - den ved det bare ikke. Det kan være en fordel at se på en branche uden fordomme. Det tog evigheder inden blomsterhandlende fandt ud af at vin og blomster kunne mikses. Omvendt kan man jo dumme sig noget så gevaldigt og learning by doing kan koste kassen.
Det kan være lokkende med en webshop, det ser så nemt ud. Men der skal investeres mere end tid i en webshop, bla. skal der en god markedsføring til for at kunderne overhovedet kan finde din shop. Dem der så kommer i din butik, har muligheden for at handle i hele verdens webshops - og sammenligne priser kan de jo også. Du får altså ikke kunderne blot fordi du er på nettet.
Så der ligger masser af udviklingsarbejde foran dig, og det kan jeg kun anbefale at du tager seriøst. Det kan endda vise sig at dine undersøgelser guider dig i en helt anden retning. Det er dog vigtigt at pointere at du ikke skal lade dig slå ud, og har du fortsat energien og troen på projektet når du har lagt forretningsplan og budget m.v. - så er du kommet godt fra start.