Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synkronisering mellem 2 PC'er

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er snart ved at være træt af at slæbe min bærbare med på kontoret hver dag. Så jeg overvejer at købe en stationær pc til kontoret (her får jeg så også en helt andet performance end hvad jeg kan få med en bærbar).

Den store udfordring her er så dog blot, at holde alle mine filer, e-mails, indstillinger mv. synkroniseret mellem den stationære på kontoret og den bærbare som normalt står derhjemme.

Jeg kender til de indbyggede synkroniseringsmuligheder i Windows, jeg syntes bare ikke at det virker helt optimalt, og så tror jeg ikke at det er muligt at få alle indstillinger fra de forskellige programmer med over på en hensigtsmæssig måde.

Jeg overvejer at forbinde min bærbare, via fjernskrivebord, til den nye stationære, og på den måde altid have det samlet på den stationære. Det er bare ikke helt optimalt i tilfælde hvor jeg intet internet har på min bærbare.

Er der nogen der kender en løsning på min problemstilling?

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:50

Emailproblematikken har jeg løst med IMAP fremfor POP3. Dokumenter jeg absolut SKAL have overalt ligger i Google Docs. Kildekode ligger på SVN hosting hos ProjectLocker (der kan man jo i øvrigt også bare smide alle sine andre filer hen). Indstillinger? Hmm, bookmarks, passwords osv synkroniseres via Google Browser Sync. Ellers har jeg ikke brug for anden synkronisering. Opsætning af programmer er jo trods alt noget der typisk er klaret på få sekunder.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:21

Hej Martin

Generelt til synkronisering mellem 2 maskiner kan anbefales www.goodsync.com - hvis du holder hele din User folder i sync, så burde den være der.

Venlig hilsen
Ole

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 13:48

Mange tak for jeres svar.

Med IMAP, så skal man ikke hente mails ned 2 gange? Men Google docs er ikke helt nok til mine behov :)

Goodsync.com ser interessant ud. Så vil det fungere ved at jeg opsætter en ftp-server på min stationære og Goodsync på min bærbare og så lader min bærbare synkronisere samtlige mapper på pc'en? (undtaget måske lige nogle beskyttede windows-filer)

Men jeg ved ikke om dene løsning fx inkluderer ændringer jeg laver på skrivebordet eller under "Hurtig start"?

Hvor mange filer holder du synkroniseret sådan her? (jeg vil gerne holde alle filer synkroniseret).

Men det kunne være at løsningen er en synkronisering med Goodsync, så de vigtigste filer findes på begge maskiner, og så ellers køre med fjernskrivebord.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:20

Martin Poulsen:
Hvor mange filer holder du synkroniseret sådan her

Lige nu blot en enkelt folder, men det kan være en vilkårlig struktur med include/exclude filtre og der kan defineres flere sync jobs til at køre samtidig - på anfordring eller auto-sync med intervaller mm.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)