Hej Amino'er Jeg er snart ved at være træt af at slæbe min bærbare med på kontoret hver dag. Så jeg overvejer at købe en stationær pc til kontoret (her får jeg så også en helt andet performance end hvad jeg kan få med en bærbar). Den store udfordring her er så dog blot, at holde alle mine filer, e-mails, indstillinger mv. synkroniseret mellem den stationære på kontoret og den bærbare som normalt står derhjemme. Jeg kender til de indbyggede synkroniseringsmuligheder i Windows, jeg syntes bare ikke at det virker helt optimalt, og så tror jeg ikke at det er muligt at få alle indstillinger fra de forskellige programmer med over på en hensigtsmæssig måde. Jeg overvejer at forbinde min bærbare, via fjernskrivebord, til den nye stationære, og på den måde altid have det samlet på den stationære. Det er bare ikke helt optimalt i tilfælde hvor jeg intet internet har på min bærbare. Er der nogen der kender en løsning på min problemstilling? |
Emailproblematikken har jeg løst med IMAP fremfor POP3. Dokumenter jeg absolut SKAL have overalt ligger i Google Docs. Kildekode ligger på SVN hosting hos ProjectLocker (der kan man jo i øvrigt også bare smide alle sine andre filer hen). Indstillinger? Hmm, bookmarks, passwords osv synkroniseres via Google Browser Sync. Ellers har jeg ikke brug for anden synkronisering. Opsætning af programmer er jo trods alt noget der typisk er klaret på få sekunder.