Jeg ejer et mindre fitnesscenter, er i gang på 18 måned nu. Jeg har endnu ikke nået en fornuftig omsætning endnu, så jeg arbejder hårdt ved siden af. Stort underskud sidste år, og også underskud i år. 2009 ender fornuftigt. Jeg betaler ikke skat af de penge jeg tjener. Og så godt som hele min løn bliver smidt i firmaet. Jeg står og mangler ca. 50000 kr for at klare resten af året(ud over de penge jeg selv skyder i). Jeg har prøvet banken samt at skifte bank, men nej... Hvis jeg vælger at få en partner ind, for at udnytte underskudet, og lave et I/S. Min partner arbejder fuld tid, og de penge han betaler i skat ville kunne skydes i firmaet. Hvis I/S bliver oprettet 1/9/2008 vil den skat han så har betalt i starten af 2008 bliver udbetalt i forbindelse med selvangivelsen for 2008? At få ham i et I/S giver ham en risiko(hvis det går galt i værste fald). Men hvordan kan den ophæves hvis man i god tid ser en ende på det? Og kan den? Mit navn er på alle lånekontrakter. Vil han så kunne træde ud af I/S og så være "ude af det"?
Duer denne model? For den vil kunne holde liv i mit firma, og den gør at jeg på hurtigste måde kan udnytte den skattemæssige fordel ved underskud. Som så også gør at jeg kan betale mine lån hurtigere ud..
|
Forbedring af likviditeten
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)