Advokat??
Rolig nu. Hvis I er hovedsponsor for et arrangement, betyder arrangementet vel noget for jer. Hvis I går i gang med at lege "advokat-kastning" med arrangørerne, kan I risikere gøre mere skade end den dårlige annonce.
Før man går ind i en konflikt, er det klogt at gøre op med sig selv, hvad man ønsker at opnå. Først derefter begynder man at overveje hvilke midler, der egner sig bedst til at opnå dette. Advokater er gode til at skaffe målbare resultater som f.eks. erstatninger, domme eller lign. Men måske er det, du har brug for noget mindre målbart - en undskyldning, en bagsideannonce ved næste arrangement eller noget helt tredie.
Det er stort set umuligt at godtgøre, at annoncen har skadet jeres brand, så jeg tror ikke, du kan opnå erstatning.
I øvrigt er det bedøvende ligegyldigt, om den forkerte annonce er grimmere eller pænere end den rigtige. Hvis I har aftalt en bestemt mængde plads, skal I naturligvis have det, og ingen skal ændre på jeres brand. Jeg har mange annoncører, som har håbløst grimme logoer og elendige annoncer, men jeg kunne ikke drømme om at ændre på dem, før det er aftalt. Jeg har også lavet rigtig flotte annoncer for annoncører, som heller ville have deres grimme, håndtegnede kendemærke. Fair nok - det er altid annoncøren, der bestemmer, hvordan annoncen skal være.
Hvis I ikke har nogen klar aftale om, hvad sponsoratet indebærer af synlighed, har I dels en uprofessionel samarbejdspartner og dels en stor risiko for flere "overraskelser".
Jeg håber, I finder en mindelig ordning, så advokatstanden ikke skal til at tjene penge på jeres samarbejde.
mvh Hans