Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal der betales skat af et privat bytte?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/20/2006 10:33:11 PM Forfatter: Mikkel deMib

Noget helt andet er, at det kunne være ret morsomt at tage det møde med Skat (noget der ellers ikke er specielt underholdende) ...

Du kunne også skrive til Skat og bede om et bindende svar:
 
"kan jeg skattefrit bytte en papirclips til en pakke smøger?"
 
og 4 uger senere:
 
"Kan jeg skattefrit bytte en pakke smøger til en t-shirt"
 
og 4 år senere:
 
"Kan jeg skattefrit bytte en kassevogn til et gavekort til en tyrkisk tandlæge"
 
og 40 år senere:
 
"Kan jeg skattefrit bytte en lækker speedbåd til en 45 år gammel bil, der engang har været med i en krig i noget, der hed Mellemøsten, men som er blevet såvel serviceret som omlakeret i mellemtiden".
 
mvh Hans
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

> og 4 uger senere:

4 uger senere! jeg er allerede i gang med den 5 byttehandel på bare en dag - vi er oppe på et par biografbiletter nu :)

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

For dælen Demib og Stokholm, i kan være nogle vittige karle.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at Told og Skat gik efter mig.
Så skulle i se en pressemeddelelse og presseomtale der ville sige spar to.....
 
Skattevæsenet (det store stygge system) mod lille charmerende Maya.....
 
mvh
Michael
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, og du er jo ved at nærme dig noget af "rigtig" værdi - sådan flere tusinde kroner. Jeg er helt enig, jeg tror det ville gavne jeres sag mere end det ville skade, hvis skattevæsnet kastede sig over jer :)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/20/2006 11:56:02 PM Forfatter: Mikkel deMib

> og 4 uger senere:

4 uger senere! jeg er allerede i gang med den 5 byttehandel på bare en dag - vi er oppe på et par biografbiletter nu :)

 
Der er bare lige et problem i det. Det hedder sig godt nok at Skat skal besvare en anmodning om bindende svar indenfor 4 uger, men det holder bare ikke i praksis. Så sent som i sidste uge rykkede jeg for svar vedr. en anmodning som blev sendt i juli sidste år. Sagsbehandleren (da jeg langt om længe fandt ud af hvem det var) oplyste at han kiggede på sagen i øjeblikket og undskyldte sig med at de jo havde anmodet om og fået yderligere oplysninger i december 2005.
 
En anden anmodning vi indsendte har været rundt i 8 forskellige skattecentre, før den nåede frem til det skattecenter som skulle behandle ansøgningen. Iøvrigt samme sted som ansøgningen oprindelig blev fremsendt til. 
 
Det har så ikke været hverdagskost tidligere men det er det blevet efter den omlægning af skattesystemet som blev iværksat i efteråret 2005/starten af i år.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gud ved hvordan det så forholder sig skattemæssigt, hvis det er hmmm, mere "naturlige" produkter der byttes - som f.eks. denne her 
Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/21/2006 9:00:12 AM Forfatter: Mikkel deMib Gud ved hvordan det så forholder sig skattemæssigt, hvis det er hmmm, mere ''naturlige'' produkter der byttes - som f.eks. denne her

Vær frisk og tilbyd dine biografbilletter for trunten - hun da for dælen være over 100 kr. værd.
 
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/21/2006 9:00:12 AM Forfatter: Mikkel deMib Gud ved hvordan det så forholder sig skattemæssigt, hvis det er hmmm, mere ''naturlige'' produkter der byttes - som f.eks. denne her

Der må du helt sikkert kunne trække ''tabet'' fra !

Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Yderligere et synspunkt i debatten.
 
Som det allerede er nævnt svarer bytte skattemæssigt til køb og salg.
 
Ved bytteriet får man en gevinst i form af en formuestigning, idet den ting/ydelse man har byttet sig til dvs. købt byttes væk dvs. sælges for en højere værdi. 
 
For private er formuestigninger på private ejendele normalt skattefri, MEEEN er et aktiv købt med henblik på videresalg med fortjeneste for øje er fortjenesten skattepligtig. Starter man med en klips den 1. januar og over året har byttet sig til et hus eller en hummer inden den 31. decemeber samme år tror jeg at skattefar har en god sag.
 
 
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke uenig i synspunktet men det er mange år siden at spekulationsbegrebet blev ophævet i dansk skatteret. Dvs. for at kunne godtgøre at der er tale om videresalg med fortjeneste kræves at man sælger mere end 1-2 biler om året - hvis vi eks. talte om biler. Men jeg er enig i den med clipsen og huset . Hummeren er nok mere tvivlsom    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)