Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

One for the experts: Google og IP hjemland?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey,
Er det muligt at slå fast hvorvidt Google tager et site''s hosted IP nationalitet med i betragtning når det lister søgeresultater?

DVS.
Hvis alt andet var lige, ville mit DK (.dk domain, på dansk osv) sitet hostet i USA (med et amerikansk baseret IP nummer) blive listet ligeså højt som et tilsvarende DK site hostet i DK (med dansk baseret IP nummer) på en søgning fra Danmark?
Ehh - fik i den?

:)
d.

www.onapp.com

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:51
Så vidt jeg har hørt spiller det en rolle. Hvor stor den er eller hvilke søgemaskiner det gælder ved jeg dog intet om.

En hurtig google gav dog nedenstående site, hvor nogen skriver at de ikke har fået deres sider listet på lokale søgninger mens de har haft siden hosted i udlandet:

http://www.v7n.com/forums/seo-forum/20849-international-seo.html
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:48
Det har kun betydning hvis du benytter søgefiltreringen "sider fra X land" - og det gælder alle de stpore søgemaskiner. Ved en sådan søgning forsøger de at finde sites der ER i Danmark (modsat søgning "på dansk", som kan være alle vegne). I denne vurdering indgår blandt andet IP-adressen på dit website.
Fra 9000
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:42
Nu er jeg ikke ekspert i søgemaskiner, men ved en hurtig søgning på www.google.dk efter CMS fik jeg også nogle danske CMS på første side, i forhold til hvis jeg vælger www.google.com, selvom jeg ikke vælger "Sider fra Danmark". Så det har vel en smule at sige...
Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 11:21
tak for svarene :)

www.onapp.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)