Er i friske på at give lidt feedback på min shop på www.deside.dk ?
Jeg mener, at design og indhold generelt nu har fundet sin form, men der er altid plads til forbedring og nye tiltag. Der er nogle småting omkring checkout proceduren (bl.a. et billede, som ikke matcher den valgte variant), som jeg ikke selv er tilfreds med, men det lader sig desværre ikke løse i den nuværende version af Shopify systemet.
Så skyd - jeg skal prøve at lade være med at dukke mig
Nu er jeg selv i gang med at lave en webshop og er rookie i faget, men jeg har da selv gjort mig overvejelser omkring design og her fravalgte jeg som det første en sort baggrund. Det er flot, men kigger man ikke lige på sin fladskærm ret forfra men sidder lidt skævt for (sidder og surfer henslængt i sofaen på den bærbare, eller med benene oppe på skrivebordet el lign.) så er det ikke et funktionelt design. Ikke på min skærm ihvertfald.
Jeg studser også over måden du nævner at du er officiel forhandler, der linkes ikke til betydningen og teksten er ved siden af to andre link. Er det fint at være officiel forhandler burde det være et logo andetsteds med en kongekrone eller formet som en medalje eller et stempel. Nævnes officiel forhandler pga kopier eller parallelimport hvor kunden er dårligere stillet end hos dig, burde der være et link ved teksten "officiel forhandler" der oplyser mig som forbruger om trygheden ved at handle hos dig.
Absolut ros til dine blå tilbudsmærker, synes det er forfriskende at de ikke er gule.
Ure har jeg (heller ikke) forstand på, så dem har jeg ikke klikket nærmere på.
Så skyd - jeg skal prøve at lade være med at dukke mig
Den første skydeskive jeg gerne vil prøve at ramme er din "reklame" for din W3C validering. Det er selvfølgelig altid godt at siden validerer, men er det noget som giver butikken mere troværdighed overfor kunderne? Kender kunderne betydningen af en W3C validering og værdsætter den?
Thorborg skriver jo rigtigt nok at man skal smykke sig med varemærker, men jeg tror godt du kan vælge et varemærke som kan gavne din butik mere, f.eks. logoerne for betalingskort som du bruger i toppen. De giver både værdifuld information til kunden samtidig med at de styrker troværdigheden da kunden kender disse logoer.
Det er næsten synd at et så gennemarbejdet design skal "ødelægges" af en varemærke som slet ikke passer ind i farven og som kunderne ikke tillægger nogen værdi.
Den anden skydeskive jeg vil skyde efter er teksten på forsiden. Jeg ville aldrig læse denne tekst igennem, men istedet scrolle direkte ned og se hvilke ure du udbyder og til hvilke priser for at se om det kan imødekomme mine behov for et nyt ur. Og der er en lang tekst ikke en del af den proces jeg som kunde går igennem på din side. Men den kommer måske senere i processen. Bare ikke som det første når jeg kommer til en ny side.
Ja, beklager det første link - der havde lige sneget sig et mellemrum ind - så altså : www.deside.dk
Faktisk har W3C logoet været på i ca. ½ dag, da jeg sad og legede med w3c valideringen, men i har nok ret i at den ikke lige passer ind - så den ryger af igen.
Hvis man kigger forbi www.twsteel.com, så advarer de jo (som mange andre importører) mod at købe urene fra ikke-officielle forhandler, da man dermed ikke er sikret garantien - derfor skilter jeg med, at jeg er officiel TW Steel forhandler og sælger urene med den tilhørende garanti (+1 år ekstra faktisk).
Den sorte baggrund er selvfølgelig et bevidst valg, og jeg er klar over, at der kan være både for og imod - jeg synes, dog at den er mest for ....