Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Input til bortforpagtning af fitness center

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har nogle ledige erhvervslokaler i en ejendom i Hjørring - en by på ca. 25.000 personer.

Der er ca. 185 kvm, og jeg mener det lige er nok til at indrette et mindre fitness-center (dog uden badefaciliteter), som jeg tror vil blive velbesøgt da det er helt centralt ved banegård og rutebilstation m.m.

Mit problem er p.t., at jeg er travlt optaget i min anden virksomhed i lang tid fremover, så jeg får ikke tid til at opstarte et nyt projekt. Samtidig er det min formodning, at der kunne være nogen, som gerne ville drive et fitness-center men som ikke har nødvendig kapital til at starte.

Min idé er derfor at jeg gør lokalerne klar til at drive et fitness-center og enten køber eller leaser udstyret og installerer det nødvendige. En driftig person kan herefter forpagte lokaler og udstyr til et aftalt månedligt beløb. Endvidere betaler forpagter de løbende driftsomkostninger til el, telefon m.v. Er han dygtig, vil han kunne drive det med et rigtig pænt overskud.

Jeg mangler dog lidt sparring: Først og fremmest: er det en god idé?

Dernæst, hvilke opstartomkostninger skal jeg forvente - forudsat lokalerne i øvrigt er ok - herunder:
Indkøb af udstyr til et lille center (alternativt ydelser på leasing).
Indkøb af administrativt udstyr, f.eks. til opkrævning af kontingenter men også evt. kasseapparat, telefon osv.
Indretning i 'nøgne' men egnede lokaler.

Slutteligt, hvilke indtægter kan det forventes at generere for forpagter - herunder:
Salg af kontingent til centeret.
Salg af kaffe, frugt, vand osv.
Salg af proteinpulver m.v.
Salg af hold- og instruktørtimer.
Hvor stor omsætning genererer ét solarium?
Andet?

Jeg håber nogen kan hjælpe med nogle runde tal eller guidelines for ovenstående. Jeg hører meget gerne også kommentarer i øvrigt.

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:19

Hej MasterAaen.

Jeg har splinter nyt udstyr til at aabne 2 fitness center. Efter et koncept med traening kun for kvinder. Ejer mit eget brand. Registreret i hele EU. Jeg er aaben for foelgende muligheder:

1. Indgaaelse af partnerskap om driften og ejerskab af fitness klub.

2. leje af lokaler.

3 Bort leasing af mit udstyr.

4. Salg af mit udstyr.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 17:29

Hej

Jeg har selv erfaring fra fitness-branchen, både som instruktør og som almindelig kunde.

Her kommer nogle input:

Der findes tre typer af centre i Danmark. Den ene type kan vi kalde full-service centre. Her er eksklusive bade- og træningsforhold. Topmoderne udstyr, uddannede instruktører og mulighed for personlige trænere. Dine lokaler er ikke inde i billedet til denne kategori på grund af de manglende badeforhold. Ligger oftest i centrum af byerne eller i centrum af en bydel
Den næste type af centre kan vi kalde budget-centre: Her er vigtigste konkurrenceparameter prisen for personer, der vil træne og have effekt, men ikke vil betale en bondegård for det. Moderne udstyr og gode badeforhold, samt uddannede instruktører Dine lokaler er ikke inde i billedet til denne kategori på grund af de manglende badeforhold. Ligger ofte lidt uden for centrum ved store trafikårer.
Den tredje type af centre kan vi kalde lavpris-centre. Ofte er instruktørerne ikke uddannede, men træner dog selv. Badeforhold og lokaler er af meget svingende kvalitet. Ligger oftest i udkanten af byerne eller i bydele uden for centrum.
Udover de tre kategorier nævnt ovenfor er der nogle få ubemandede centre i blandt andet Skanderborg og Korsør (Club Fitness) - men jeg kender ikke dette koncept så godt

Ud fra ovenstående og ud fra mine egne erfaringer vil jeg vurdere, at du har et alvorligt problem med din tanke om et fitness-center, når der ikke er badeforhold. Jeg kender ikke nogen, der efter en eller to timers træning og stinkende af sved, vil sætte sig ind i sin bil eller op på cyklen. Manglen på badefaciliteter medfører samtidig, at man skal hjem for at tage et bad, inden man kan komme ud at handle ind, gå i byen eller hvad man nu har planer om.

Så enten skal du gøre noget ved badeforholdene, eller også tror jeg at du skal droppe tanken om et fitness-center i lokalerne.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 16:17

hej.

Kan du kontakte mig direkte på mal@laros.dk eller 87309740, så ville det være super.... alle hverdage.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 16:50

Jeg er enig med Bertil mht. badeforholdene. Du lister det som en god ting, at det ligger lige ved bus og tog - men hvem gider at sætte sig ind i en bus med 50 andre mennesker, velvidende at man stinker af sved?

Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:59

Hej

Mht. de omdiskuterede badeforhold... er jeg ikke helt enig i de andres udmeldinger.

Jeg kan kun sige at for vores vedkommende har vi ca.1000 medlemmer, hvoraf det kun er ca 20% der benytter badefaciliteterne....

Og taler man så om kortsystem centre, altså lavpriscentre, så behøver der ikke være bad.

Du skriver lidt om programmer til styring af medlemskaber osv. Her kan du kontakte procard, de har et system der hedder e-club - et system som de fleste centre bruger, det kan også styre dørsystem osv.

Hvis du har i tankerne at sælge ting og sager, vil jeg anbefale dig du kontaker nutramino, som forhandler alt indenfor fitness nutrition, samt har de også køleskabe og automater du kan låne/leje.

Tror ikke du skal satse på solarium, såfremt du kun vælger 1 stk. hvis man skal tjene på solarium kræver det man har mange, ligesom solcentre...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)