Hejsa
Jeg har nogle ledige erhvervslokaler i en ejendom i Hjørring - en by på ca. 25.000 personer. Der er ca. 185 kvm, og jeg mener det lige er nok til at indrette et mindre fitness-center (dog uden badefaciliteter), som jeg tror vil blive velbesøgt da det er helt centralt ved banegård og rutebilstation m.m. Mit problem er p.t., at jeg er travlt optaget i min anden virksomhed i lang tid fremover, så jeg får ikke tid til at opstarte et nyt projekt. Samtidig er det min formodning, at der kunne være nogen, som gerne ville drive et fitness-center men som ikke har nødvendig kapital til at starte. Min idé er derfor at jeg gør lokalerne klar til at drive et fitness-center og enten køber eller leaser udstyret og installerer det nødvendige. En driftig person kan herefter forpagte lokaler og udstyr til et aftalt månedligt beløb. Endvidere betaler forpagter de løbende driftsomkostninger til el, telefon m.v. Er han dygtig, vil han kunne drive det med et rigtig pænt overskud. Jeg mangler dog lidt sparring: Først og fremmest: er det en god idé? Dernæst, hvilke opstartomkostninger skal jeg forvente - forudsat lokalerne i øvrigt er ok - herunder: Jeg håber nogen kan hjælpe med nogle runde tal eller guidelines for ovenstående. Jeg hører meget gerne også kommentarer i øvrigt. |
Hej MasterAaen.
Jeg har splinter nyt udstyr til at aabne 2 fitness center. Efter et koncept med traening kun for kvinder. Ejer mit eget brand. Registreret i hele EU. Jeg er aaben for foelgende muligheder:
1. Indgaaelse af partnerskap om driften og ejerskab af fitness klub.
2. leje af lokaler.
3 Bort leasing af mit udstyr.
4. Salg af mit udstyr.