Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At starte et firma der laver hjemmesider

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg gået igang med et projekt, der går ud på at starte et firma der laver hjemmesider for folk. Men jeg er næsten på bar bund.

Jeg ved:
  • Hvordan man laver HTML sider og udvikler hele tiden mine evner til PHP, ASP og Flash
  • At markedet har mange af sådanne forretninger
  • Det er svært at blive opdaget ud fra mængde

Det jeg så ikke ved er:

• Hvad skal jeg forlange?
  • Hvordan starter man med at finde kunder?
  • Hvad skal firmaet hedde?
  • Hvor skal man finde en eventuel partner?

Jeg har ca. fundet en pris for 5 HTML sider. Regner med at forlange ca. 2000 kroner, da mine evner ikke er professionelle, men alligevel gode. Jeg har også en ide om at navnet skal være noget med: "design", "creative", "kreativ", "website(s)". Problemet er bare at finde det bedste navn.

Nogen der har nogle idéer eller indvendinger?

(jeg har også nogle drømme om at kigge på special effects til film, men dette er jeg kun begynder i, selvom jeg allerede kan mange flotte ting med film. Ved dog også at i DK er de eneste chancer for noget med det, er Nordisk Film, hvilket jeg ikke vil. Men kan dette måske kombineres med tanken om at lave hjemmesider? Kom med noget input)

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 01:17

hej

der er du nok gået ind på et marked der er så spækket med konkurrence, at det kræver noget helt specielt at tjene penge på det, jeg laver mine hjemmesider i php og har også lavet flach og asp, og jeg tilbyder ingen at lave sider for dem. jeg tror man skal være meget meget dygtig for at kunne markere sig i mængden, mange steder kan man lave dem gratis, og er det firmaer du tænker påat udarbejde hjemmesider for, får man også tit tilbud fra firmaer der vil lave dem gratis hvis de må bruge siden til referance, men held og lykke med det,

prøv at kikke på denne tråd de laver noget med film http://www.amino.dk/forums/p/39780/243582.aspx#243582

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:02

Sidst jeg tjekkede var det lidt over 16.000 cvr numre registreret inden for webarbejde. Så det er et temmelig presset marked.

Måden vi startede op på i sin tid var at tage opgaver gennem de forskellige medejeres netværk, hvor det også stadig er vi henter de fleste af vores kunder.

Så den første overvejelse jeg syntes du skal gøre dig er; har du et stort nok personligt netværk til at det vil efterspørge de ydelser du levere?

Hvis det ikke er tilfældet, så tror jeg du skal overveje situationen igen. Det er stort set umuligt at trænge i gennem støjen i markedet som lille nystartet virksomhed. Man drukner ganske enkelt bare i mængden.

Det er ikke fordi jeg prøver at afskrække dig fra at starte op, men det er bare ikke nemt.

Mvh Peder

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:14

Kristian-K:
Hvad skal jeg forlange?

Det du har lyst til, branchen er blandet med folk der tilbyder sig selv til 5 kroner i timen til folk der tilbyder sig til 2000 i timen.

Kristian-K:
Hvordan starter man med at finde kunder?

Som Peder også siger, netværk netværk netværk.

Tag med til nogle forskellige arrangementer såsom speednetworking, iværk08 etc.

Tag udgangspunkt i dit lokalområde, tømrer, murer, bilmekanikere etc. De har ofte ikke et særlig godt overblik over branchen, og sætter du et møde op med dem og snakker tingene igennem kan man som regel få nogle gode startopgaver her.

Kristian-K:
Hvad skal firmaet hedde?

Vær kreativ, lad være med at bruge ord som kreativ, design mm. det er i mine øjne ikke at være kreativ og det gør du drukner blandt de 15.000 andre firmaer i branchen der har tænkt de 3 samme ord - design, media og kreativ.

Kristian-K:
Hvor skal man finde en eventuel partner?

Igen netværk netværk netværk. En partner er næsten som et ægteskab, i kommer til at bruge rigtig mange timer sammen og derfor skal kemien spille mellem jer. Derduover skal i kende hinandens styrker og svagheder og være gode til at dele opgaverne mellem jer.

Så det kan være utrolig svært at tage en helt fremmed ind, men der er mange her på amino der søger partnere så det var da et forsøg værd hvis du ikke kan finde en i netværket.

Kristian-K:
Nogen der har nogle idéer eller indvendinger?

Vis hvad du kan med nogle referencer, vær klar i spyttet find nogle fokus områder du er god til at slå igennem på dem. Lad være med at tilbyde alt fra tekstforfatter, programmør, designer, softwareudvikler etc. som mange små enkeltmandsvirksomheder fejlagtigt har forsøgt på for at slå igennem i branchen.

Det var mine gode råd, velkommen til branchen.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 21:09

Hej Kristian!

Jeg skal igang med at åbne en webshop, og den eksisterende hjemmeside (som var blevet lavet på 4 timer, fordi nogle af mine Amerikanske distributører påkrævede et hjemmeside :o)- skal laves om, i noget mere spændende retning, så det vil passe til min vare og concept.

Tror du, at det er noget for dig?

Hvor er du fra i DK?

Hvis du er interesseret er du velkommen til at skrive til mig på litvisha@gmail.com , så kan vi diskutere yderligere!

Venligst Kristina og www.kærligave.dk

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 23:03
Hej Kristian,

Som andre nævner, så er du på vej ind på et marked som har stor konkurrence og rigtigt mange konkurrenter, som er villige til at gå ned i pris (for ikke at sige prisdumpe) for at få en ordre.
Men lad dig ikke slå ud af det. Mit råd vil dog være: Find dig en niche, som du kan blive SUPER i. Der er alt for mange som kan lave en hjemmeside i dag.

Måske kan du være haj i, at søgesideoptimering, mersalg eller noget helt andet.

Alt muligt held og lykke med det.

...apropos netværk, så kig forbi Iværk08 i Forum. Så skal du dælme få netværk ;-)
Fra Herning
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:30

Kotenok:

Hvis du er interesseret er du velkommen til at skrive til mig på litvisha@gmail.com , så kan vi diskutere yderligere!

Jeg har skrevet til dig, men du har ikke svaret. Er der kommet noget i vejen?

Fra Lemvig
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 174
Fra  Rygeshop.dk Skrevet kl. 21:24

Hey Kristian

jeg har en ide til en hjemmesider som du muligvis kan hjælpe mig med

skriv til mig på kirkemann@live.dk

Med Venlig Hilsen

Frank Kirkemann

Med Venlig Hilsen

Dansk-ejuice.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 21:33

Kotenok:

Hej Kristian!

Jeg skal igang med at åbne en webshop, og den eksisterende hjemmeside (som var blevet lavet på 4 timer, fordi nogle af mine Amerikanske distributører påkrævede et hjemmeside :o)- skal laves om, i noget mere spændende retning, så det vil passe til min vare og concept.

Tror du, at det er noget for dig?

Hvor er du fra i DK?

Det går sku da meget godt for dig! Der var allerede den første kunde, hvis du nu laver de første 5-10 hjemmesider billigt, og får nogle henvisninger til fremtidige kunder, imod at tage nogle %'er af prisen så er du sku godt på vej.

Efter du har lavet de første par sider, så skal du sørge for at få lavet en portefølje i form af et website, så potentielle kunder kan se om du har styr på dit håndværk.

Al held og lykke fremover,

Mvh. Lars Bo Thomsen

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 22:58

Hej Kristian

Hvordan går det med web fabrikken? Hvilken type partner kunne du tænke dig?

Mvh
Brian Jørgensen

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)