Min kone og jeg taenker på at oprette et Interessentskab, for at komplettere vores anden virksomhed. Mit spörgsmål er nu, om et I/S skal registreres nogle steder, hvordan det göres og hvad det i så fald koster. Mit indtryk fra nettet, er, at det egentlig ikke skal registreres overhovedet? Kan vi bare kalde os "Mand Og Kone I/S", uden at registrere os nogle steder?
Du går blot ind på erhvervs- og selskabsstyrrelsens hjemmeside, hvor du finder formularer til oprettelse af forskellige selskaber. Printer formularen ud til I/S selskaber, udfylder den (tager ikke lang tid) og sender den derefter ind til styrrelsens adresse.
Du vil herefter modtage bekræftelse og senere et virksomhedsbevis og VUPTI så har du et I/S :-) Og det koster ikke noget
Jeg står lidt i samme situation, hvor jeg skal oprette et interessentskab.
Når jeg sender en formular til Erhvers- og Selskabsstyrelsen og bliver registreret, bliver virksomheden så tildelt et cvr-nummer? og hvad forpligter man sig til ved at lade virksomheden registrere på denne måde?
Skat har jeg forstået må klares på selvangivelsen. Er det korrekt?
Der er dog lige et par spørgsmål mere som har meldt sig i mit hoved..
Når jeg registrerer vores I/S med en formular fra EogS.dk bliver virksomheden da automatisk momsregistreret? og hvis virksomheden udelukkende sælger ydelser der er fritaget for moms skal noget så gøres anderledes eller er registreringproceduren fuldstændigt den samme?