Hvilke ting skal man tage hensyn til når man skal vurder et domæne? Besøgende, sidevisninger og?? Der er pt 1 mio besøgende om året på domæne navnet. De fleste folk skrive navnet direkte i browseren, da det ikke er til at finde på google ved at søge efter relevente søge ord - der er ikke gjort noget for at det skal komme på google, da det pt bruges til noget andet. Hvordan vurder man sådan en side, da den pt bliver brugt som firma profil og ikke til det som den evt køber har tænkt sig at bruge det til. Navnet kan bruges af nogle af de helt store virksomheder i DK. (må desværre ikke oplyse navnet) Mvh |
Som jeg læser din tekst, skal domænet, hvis det købes, bruges til noget andet end nu, samtidig med, at det ingen rangering har i søgemaskinerne.
Det betyder, at faktorer som netop eksisterende placering i søgemaskinerne og sidevisninger er ligegyldige. Hvis domænet skal bruges til noget helt andet end lige nu, kan I jo være ligeglade med, hvor meget eller lidt folk klikker rundt på det nuværende indhold.
Altså må det være faktorer som tast-ind-trafikken, evt. brandingværdi af domænet og evt. nøgleord i domænenavnet, der kan spille ind på værdien.
Dybest set må det være noget med nogle beregninger af, hvilken værdi domænet kan bibringe køberens virksomhed. Altså et estimat af, hvad man kan vride ud af domænet, hvis man bruger det til et passende formål. Herunder nogle tanker om, hvordan man kan udnytte de 1 mio. tast-ind-besøgende, som du skriver, domænet modtager. (Et tal, der lyder vanvittigt højt i mine ører. Taster nogen overhovedet URL'er direkte ind mere, undtaget på sider, de kender i forvejen?).