Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hundeluftning - måske en mulighed ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksætter venner Big Smile

Jeg har nogen tid gået og overvejet mulighederne for at tilbyde hundeluftning i Århus. 

Det som jeg gerne vil have fra jer, er et forslag til hvordan det skulle kunne lade sig gøre på en protitabel måde.
Det skal dog nævnes at jeg IKKE selv ønsker at gå med hundene.

Jeg selv har en masse ideer til hvordan dette kunne gøres, men af frygt for at ødelægge den kreative process vil jeg gerne vil høre nye synspunkter først, ellers er jeg bange for at der bare køres videre i samme dur, og det er lidt nyskabelse jeg har brug for!

Indtil videre er jeg ved at arbejde på en hjemmeside, målgruppe, priser, forretningsforslag og de forsikringsmæsssige såvel som juridiske aspekter herved, der masser af gå i gang med og jeg synes det er supersjovt :)

Håber at høre fra nogen af jer.

VUF VUF fra Troels.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:36
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej troels 

Du skal starte med det sidste, nemlig at finde målgruppen og hvad kunderne er villige til at betale og ad den vej finde ud af om din idé er profitabel.

Jeg driver http://www.dyrebilen.dk og hundeluftninger udgør mindre end 5% af omsætningen, og af dem er 90% luftninger i skov eller på mark der udføres som et supplement til den luftning ejeren allerede selv foretager. Hundeejere har som oftest et godt netværk af familie og naboer der kan passe hund under ferie og sygdom, - et forhold som rigtig mange hundeejere har haft under overvejelse inden anskaffelsen. Så målgruppen, og ikke mindst hvor stort kundeunderlaget kunne tænkes at være, er vigtigt at få styr på.

På den kreative side, så startede min forretning med et frivilligt netværk, der skiftedes til at passe hinandens dyr. Her oprettede vi en kalender på en hjemmeside man kunne booke sine pasningsønsker ind på. Det viste sig dog snart, at selvom rigtigt mange var interesserede i at få passet deres dyr, kneb det den anden vej rundt. Ikke med viljen, - men med tiden. Derfor ændrede vi senere systemet til at man startede med at passe dyr, og for hver dag man havde passet et dyr blev der sat en dag i "banken", og disse dage brugte man så som betaling for sin egen pasning. Ingen dage i "banken", - ingen pasning. Det gik godt i en årrække, men så meldte der sig et større og større behov for at kunne betale sig fra pasningen, og til sidst blev Dyrebilen så en forretning på kommerciel basis.

Din forretningsidé med at sidde derhjemme i sofaen lyder spændene, desværre er jeg ikke lige så god en forretningsmand så jeg må derfor knokle på "ude i felten" og administrationen må klares i aftentimerne. I et firma som Dyrebilen der yder en serviceydelse er lønudgiften "tung". Udover selve lønnen, er der feriepenge osv. (det gælder også unge piger/drenge) og der er heller ikke meget moms der kan fratrækkes, - så hvis der skal noget andet end lommeuld i mine bukselommer, - så må jeg selv tage fat.

Jeg vil ønske dig alt mulig held og lykke med projektet.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:03
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se det store forretningskoncept i hundeluftning i Århus, hvis de fleste hundejere har det som jeg har, nemlig at man da selv passer sin hund, eller får familie eller venner, der kender hunden, til at passe den hvis man ikke lige har mulighed for selv at gå med den 3-4 gange om dagen.

Hvis jeg var bortrejst i længere tid ville jeg have det skidt med at lade min hund passe af nogen den ikke kender i forvejen.

Enkelte pasninger i det daglige ville jeg også være betænkelig ved, når det er folk der ikke kender hunden, ligesom jeg ikke ville turde give en hundepasser en nøgle til min bolig, så denne ville kunne lufte hunden hvis jeg ikke selv er hjemme. (Det kunne også ske at blive en farlig affære for hundelufteren hvis hunden ikke kender vedkommende, og hundelufteren blot låser sig ind i lejligheden....) Huh?

Så selvom jeg er hundejer og bosiddende i Århus, hører jeg ikke lige til i målgruppen.

Og jeg håber at de fleste andre der har hund, også som tidligere nævnt i denne tråd, har taget sig de overvejelser omkring regnvejr, manglede tid osv, inden de har anskaffet sig et kæledyr der kræver så meget tid som en hund gør - Eller at de ligesom jeg elsker at gå tur i regnvejr med en hund der venter med at ryste sig til den ER kommet indenfor derhjemme.. Big Smile

Men hvis du kan ramme en målgruppe der tør/vil overlade ders hunde til fremede, så er du godt på vej!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 12:10
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:40
Hej igen begge to.Smile
I
nden jeg svarer på jeres indlæg vil jeg lige sige tak for de hurtige svar og de problemstillinger I bringer på banen.
I har godt fat i nogle af hovedproblemstillingerne ved at tilbyde hundeluftning.

Målgruppen 
Det er klart at der er tale om convience kunder, der er villige til at betale sig fra at få gået en tur med hunden.
Dvs. at der er tale om velstående mennesker med begrænset tid som stadigt ønsker sig en hund når de er hjemme.

Jeg forestiller mig min målgruppe som værende 2 kategorier (ved ikke om det passer med de kunder du har?)
  • Folk der har travlt med enkelte lange dage på jobbet, hvor de ikke overskuer selv at lufte hunden og derfor hellere vil betale sig fra det.
  • Ældre mennesker med gangbesvær der har haft en hund i flere år, men ikke selv for den luftet så meget som den skal.
Om hundeluftning generelt:
Det er helt sikkert problematisk at kunderne i større eller mindre grad har adgang til venner / familie eller naboens søn kan lufte hunden, såfremt kunden ikke selv kan gøre dette.
Samtidigt er det svært at vurdere hvor stort et kundegrundlag der er for denne forretningsform.Derfor har jeg set på konkurrenterne og hvordan deres forretning fungerer.
Jeg har undersøgt hvilke muligheder der eksisterer på nettet for at få din hund luftet.
Der er tale om luftninger i prislejet mellem 180-220 kr. for en enkelt hundeluftning og 150 kr. pr. luftning ved brug af klippekort.

Dette understøtter hvad du fortæller om at kunderne anvender din form (dyrebilens) for hundeluftning som et supplement til deres egen luftning, eller hvis hunden skal have en 'oplevelse'

Netværk mellem hundeejere også en mulighed? 
Dyrebilen nævner et netværk hvor hundeejere hjælper hinanden!

Jeg kan godt lide ideen om at skabe et netværk mellem hundeejere. Jeg havde selv en linende tanke at lave en side der kunne hjælpe folk med dette, men problemet at indtjeningen nok kun ville stamme fra reklamer. Medmindre man lavede det som et betalingssite f.eks. 29 kr. for et år eller noget. Hvor hundeluftere og hundeejere kan finde hinanden. Matchdog eller noget ;)

Hundelufterne kunne udbyde arbejdskraft som hundeejerne kan købe efter lyst og behov.
Det ville i hvert fald være lettere end at starte et bureau selv der tilbyder hundeluftning og der kunne være forskellige indtjeningsmuligheder.
På den anden side vil det kræve lidt noget andet end det jeg først havde tænkt mig, men ideen er ikke tosset. Der er bare flere konkurrenter som er gratis, hvilket der skal tænkes over. Måske er det en ide der er værd at bygge videre på?

Tilbage til den oprindelige ide.
Jeg vil lige prøve og vende tilbage til den originale ide. Som kort og godt går ud på at tilbyde hundeluftning på abonnementsbasis, hvor jeg ansætter unge under 18 til at arbejdet. Jeg ser det ikke som et problem at anvende disse, selv om der selvfølgelig er omkostninger til lønadministration, forsikring og lønudgifter + feriepenge.

Måske er der nogen der kender en billig måde at administrere lønninger på?
og hvad med forsikring af ansatte og hunden der luftes?

Dyrebilen: Sidde i sofaen og blive rig?
Jeg kan godt lide ideen selv om jeg godt vil give dig ret i at man nok ikke bliver 'rig' på hundeluftning på nuværende tidspunkt!
Med mine nuværende priser ligger overskuddet (før) skat på 2 x ugentlig hundeluftning i en måned på omkring 200 kr.
Det skulle gerne dække den tid jeg skal bruge for at koordinere tingene og få ansat de rigtige mennesker og markedsføringen.
Ideen er at tage 999 kr. for en måned med 2 x ugentlig luftning. og tilbyde forskellige abonnementsformer og tillægsydelser.

Så det er ikke en måde og blive hurtig rig på jeg leder efter. Det jeg er ude efter er mere erfaring uden at jeg 'kan tabe noget' økonomisk.
Også synes jeg det er fedt at føre en ide ud i virkeligheden, såfremt det kan lykkes! 

Tillidsproblemer
Anders nævner tillidsproblemet med folk skal turde at lade folk passe deres hund / låse sig ind i deres hjem.
Jeg er stadig lidt usikker på hvordan dette kan løses endeligt men har et par forslag der kan hjælpe.
  • Personlige profiler af hundeluftere.
  • Træning af ansatte til at få hundeejernes tillid (fokus på samtale med ejer, forventning og ønsker)
  • Id-kort eller uniform fra firmaet.
  • Startsamtale mellem den ansatte og hundeejer.

Det var lidt mere at arbejde med!

Jeg vil igen sige mange tak for jeres svar og håber I vil kommentere yderligere!
Vi har gang i en god diskussion! Big Smile
Mvh. Troels

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det er en god ide!

Så skal vi bare importere nogle polakker til at gå tur med dem for 25 kr i timen. De kan så også lige gøre rent i hjemmet når de nu er der. Ja hvis de skal have muret eller bygget noget klare man også lige det. Big Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)