Hej på Forum. |
Hejsa
Min-mave har eksisteret i 7 år og da siden knap nok var startet op begik jeg den dummeste fejl man kan begå, jeg spammede et forum indenfor samme område med indlæg hvor jeg bad folk komme med deres mening om Min-mave.
Svarene var ret ens, hvad skal vi bruge dit site til, der er ikke meget indhold osv -
Til gengæld skete der det mest fantastiske at adskillige programmører, designer og andre inden for samme branche stak hovedet frem og gav mig råd for usødet i forhold til deres ærlige mening omkring sitet og forslag til ændringer (så godt som hele sitet) og ja, den kunne jeg så tygge på.
Det gjorde jeg, det var sidste gang at jeg spammede forums - i stedet for gik jeg i gang med at få mere indhold på siden, og siden begyndte langsomt at vokse efterhånden som folk fandt Min-mave gennem mund til mund, gennem søemaskinerne, links fra andre sider osv.
I en kort periode kørte jeg med adwords men jeg har nok ikke gjort det på den rigtige måde for jeg så ingen forskelle i besøgstallet da jeg satte mine annoncer på standby.
Men ellers har jeg ikke gjort videre ud af markedsføring - Folk er selv kommet til siden, og har været meget aktive i forhold til at videreudvikle siden.
Jeg tror en af løsningerne på at få flest mulige bruger på sitet kan være :
-
Et godt indhold som folk gider linke til
-
En god placering i søgemaskinerne
-
En god serice og kontakt med brugerne af sitet
-
At lytte til brugerne - hvad har DE brug for
-
Brugervenlighed på sitet
-
Se hvad andre gør og derefter gøre det lidt bedre
-
Gøre brugerne loyale - få dem til at komme tilbage og anbefale sitet
Vdr. markedsføring. af sitet kan det være :
-
En alternativ tankegang, hvad vil du selv synes var interessant nok til at besøge og bruge sitet
-
Kreativitet - Hvordan kan kendskab til sitet spredes
-
Brainstorming og masser af det - Hele tiden igen og igen
-
Samarbejde f.eks. med lignende sites eller hvor målgruppen er
-
Nyt på siden så ofte som muligt
-
Spændende funktioner
-
Evt. en eller anden form for viral markedsføring
Tja, mulighederne er uendelige, men det kræver en masse arbejde og at turde tænke "ud af boksen" indimellem.
Held og lykke med at få det til at blomstre
De bedste hilsner
Birgit