Hej Jeg er ved at starte et helt nyt E-Handels koncept op, sammen med en anden handels virksomhed. Vi er ikke i tvivl om at vi har et godt koncept og en god plan for hvordan vi vil gribe det an, men jeg har lidt spørgsmål vedr. søgemaskine optimering... Vi vil som udgangspunkt handle med hele Skandinavien, og på sigt nok også med hele EU - et skridt ad gangen En af vores vigtigste produkter, er meget populær worldwide, men vi har sikret os eneret på det danske marked - vi vil selvfølgelig gerne have så mange hits til vores site, som overhovedet muligt - også fra besøgende uden for Danmark. Producenten kalder produktet 2 adskilte ord, som vi her kalder X og Y. Alle vores konkurrenter har købt X.domæne og vi har selvfølgelig købt X.dk Søger man på Google på "X Y" kommer der p.t. 64.900 hits, men der er ikke en eneste der ejer et domæne der hedder XY.? eller X-Y.? hvor "?" er et hvilke som helst domæne. Da det er en populær frase, og da den ikke indgår komplet i et eneste domæne, må der være meget fornuft i at købe domænerne XY.dk og X-Y.dk Bør det ikke sikre en god rangering på Google ?? Hvad gør bindestregen i et domæne i forhold til søgning på Google - svarer den til mellemrum...? Søger jeg på "X-Y" kommer der p.t. 65.100 hits - bedre end "X Y"... Ser frem til jeres kommentar Mvh. Thomas |
Det er svært at sige præcis hvor meget et domænenavn betyder i forhold til rankings på google, men det kan i hvert fald ikke gøre det alene.
Hvis du skal til top på dit keyword skal det udover at være i domænenavnet og findes i title og description samt indgå i teksten på selve siden.
Derudover kommer en masse linkbuilding især hvis der er hård konkurrence på dit søgeord.