Jobmarkedet i Danmark er spændt hårdt op i øjeblikket. De gode tider betyder, at der er rift om de ledige og dem, der er parate til et jobskifte. For virksomhederne gælder det om at være så synlige som muligt, når de rekrutterer nye medarbejdere. Netop det behov har givet en af de store jobportaler på nettet – jobselect.dk – masser af vind i sejlene. Lige nu eksponeres over 3.000 ledige jobs på portalen, der har mellem 60.000 70.000 unikke besøgende om måneden. De flotte tal er nået på blot ét år på det konkurrenceprægede marked.
”Jeg tror, at kombinationen af vores moderne profil, de gode muligheder for jobsøgerne og den lave pris for virksomhederne er væsentlige årsager til, at vi på et år er blevet landets fjerdestørste jobmarked. Vi udvikler konstant på vores koncept – godt hjulpet af input fra både virksomheder og jobsøgere – og vi nøjes ikke med at være fjerdestørste på sigt”, fortæller
Jobselect.dk gik officielt i luften den 1. april 2005, og lige siden har hjemmesiden været i en konstant vækst. Det skyldes ikke mindst, at en hel række af landets største virksomheder samt de førende rekrutteringsfirmaer benytter sig af jobselect.dk til rekruttering. Blandt jobudbyderne på jobselect.dk kan bl.a. nævnes Nordea, Hartmanns og Manpower.
De fleste dage byder jobselect.dk på ca. 3.000 ledige stillinger, der er fordelt geografisk jævnt. Det gør jobportalen til et attraktivt sted for jobsøgende i alle kategorier – og dermed til et godt sted for virksomhederne. Der er en lynhurtig adgang til motiverede jobsøgende via den smarte ”job-email”, som jobsøgende kan oprette på jobselect.dk
”Med job-email kan jobsøgende lynhurtigt oprette en profil, der er baseret på de søgninger efter ledige stillinger, som de foretager. Når der så kommer en ledig stilling ind på jobselect.dk, der matcher den jobsøgendes profil, får han/hun omgående en e-mail med informationer om den ledige stilling. Vi ser op til flere gange dagligt, at en ledig stilling i en virksomhed søges indenfor en time, efter den er lagt på jobselect.dk, og det er noget, virksomhederne kan bruge i en tid, hvor det er vanskeligt at få arbejdskraft”, fortæller Peter Kriegbaum.
Med et forfriskende design, enkel brugerflade og reelt brugbare værktøjer kombineret med en målbevidst satsning på både jobsøgere og jobudbydere har jobselect.dk bidt sig fast i en solid luns af det danske marked.
”Fremtiden byder på nye værktøjer og fortsat aggressive priser til virksomhederne. Det er vejen frem, og det har vi allerede bevist”, slutter Peter Kriegbaum.
|
Pressemeddelelse - jobselect.dk "0-3.000 job på 365 dage"
- 1
Lad os starte med at holde tråden her. Dbh Martin |
Rygestopkurser sikrer arbejdspladser og liv - pressemeddelelse - Virksomheder og offentlige institutioner går alternative veje SYGEHUSE I FREDERICIA OG KOLDING GÅR ALTERNATIVE VEJE |
Denne lille korte skal da også lige med d. 21/12-2005
Iværksættere hjælper hinanden.
I denne tid, hvor iværksættere dyster med hinanden på TV, stiger interessen blandt de danske iværksættere for at hjælpe hinanden på tværs af brancher.
Erhvervsstyrelsen lancerede i 2001 startguiden.dk. Hjemmesiden er tænkt som en hjælp til iværksættere. Som supplement til startguiden.dk begynder flere og flere iværksættere at sparre med hinanden, frem for kun, at trække informationer fra de offentlige hjemmesider. Sparringen foregår gennem organisationer som f.eks. JCI, gennem netværksforeninger, og senest gennem debatfora på Internettet. Amino.dk er et eksempel på et debatforum, hvor iværksættere mødes og udveksler erfaringer. Her kan man hurtigt få svar på alle de spørgsmål, der trænger sig på, når man er selvstændig. På Amino.dk er det brugerne, der hjælper brugerne.
Manden bag Amino.dk er den danske iværksættere "Som iværksætter, ved jeg hvor meget god rådgivning betyder for forretningen, men jeg ved også hvad det typisk koster. Og da meget af den viden man mangler, ofte ligger hos andre iværksættere, var ideen med Amino nærliggende. Visionen med Amino, er at skabe et virtuelt fællesskab, hvor iværksættere hjælper hinanden med alt mellem himmel og jord.” Siger
Brugerne har mange roser tilovers for Amino.dk. ”Amino er en fantastisk mulighed for hurtigt at få svar fra andre, der er i samme situation. Samtidig er det et netværk, der udvider ens horisonter og åbner nye muligheder. Igennem Amino har vi indgået flere samarbejdsaftaler, fået nye kunder og øget trafikken voldsomt på vores hjemmeside.” siger
Antallet af brugere på Amino.dk er, siden starten i Påsken 2005, eksploderet helt vildt. Der er skrevet over 13.000 indlæg på Amino.dk, der hver dag besøges af mere end 1.000 iværksættere. Til sammenligning har Amino.dk flere sidevisninger end startguiden.dk, virk.dk og eksportstart.dk har til sammen. |
søger ligesindede i Sønderjylland