Jeg har gået og spekuleret over, om det er lovligt at købe/sælge brugte Microsoft software licenser. Lad os sige at jeg har købt noget Microsoft software som jeg ikke længere har brug for. Må jeg så sælge det videre, eller er den licens jeg har købt personlig? Man ser jo Microsoft software blive solgt på QXL og andre lignende steder...
Årsagen til at jeg er kommet til at tænke på det er, at jeg om kort tid stifter et nyt firma. Men inden det sker, vil jeg gerne købe nogle Microsoft licenser så jeg så småt kan begynde på projektet allerede nu. Min ide er så, at jeg sælger licenserne til mit nye firma når det er registreret og kørende, så licenserne er ejet af det rette firma.
Men må jeg det hvis alt skal være korrekt?
mvh Carsten
|
Køb/Salg af software licenser
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Så ja du kan trygt sælge din software så længe du ikke hænger i de store aftaler eller partner pakkerne.. |
Hej Brian, Tak for svaret.
Hvis andre, med velsignelse fra Microsoft, kan handle med brugte licenser, så må det være ok.
Jeg tror nu heller ikke at Microsoft ville komme efter mig fordi jeg solgte én licens videre til et andet firma jeg også stod som ejer af, men det er jo rart nok at vide at man ikke overtræder deres rettigheder og licensregler.
mvh Carsten |
|
Dato: 4/17/2006 7:53:41 PM Forfatter: gusse.net Jeg har da en windows 95 liggende du gerne må købe .. he he ;-)
Kan MS DOS 5.0 på disketter indgå i handlen?
![]() mvh Carsten
|
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)