Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

minimums indtægt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Som så mange andre her, er jeg også nybegynder. Overvejer at stifte et firma, når jeg slutter min uddannelse om 6 mdr. Planen er at finde et job som lønmodtager. Og ved siden af have mit eget firma. Indtægten bliver ikke den store, grundet mit andet fuldtidsarbejde. Kan forestille mig indtægten er i omegnen af 50-100.000 årligt. Måske udvikler det sig og bliver til mere. Men de første år er det mit bud. Hvad siger skattesystemet til dette. Kan man have et firma med så lille en indtægt. Og hvordan med alle de ting, man køber til firmaet og trækker fra. Hvor ligger grænsen mht. det man køber ind for og det man omsætter for?

Pft

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 01:26
Tilmeldt 26. Mar 08
Skrevet kl. 21:30

Nej egentlig ikke, men ellers tak.

Jeg søger noget info omkring meget små virksomheder med lille indtægt, under 100.000 årligt. evt nogle der har et sådan firma, som man kan spørge til råds. hvad kan der gøres hvis der er underskud, er der nogle store ulemper/fordele ved sådanne firmaer osv.

Pft

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 09:41

Der er ingen grænser for hvor lidt du må omsætte for. Dog behøver du ikke at momsregistrere dig hvis du holder dig under 50.000 kr om året.

Ulempen ved et lille I/S-firma, er at går du nedenom og hjem med et brag, så hæfter du selv for alt. Det vil sige at du faktisk satser hus, bil og hvad du ellers har af aktiver.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:19

Hej,

Som det allerede er nævnt, er der ingen problemer i forhold til skattemyndighederne ved at have et firma med en omsætning i den størrelsesorden, du nævner.

Du skal dog være opmærksom på, at hvis et sådant firma leverer underskud år efter år og fortsat har begrænset omsætning, kan du risikere at blive klassificeret som hobbyvirksomhed og miste retten til at trække underskud fra i skat. Det betyder, at du skal overveje, hvor meget du køber til firmaet.

Mht risikoen for at gå bankerot, så er den forhåbentlig begrænset i et firma med så begrænset omsætning, så jeg ser ingen problemer i blot at oprette det som personligt ejet.

Tilmeldt 26. Mar 08
Skrevet kl. 08:24

Tak for inputs'ne

Kan være jeg vender tilbage, hvis der kommer flere spørgsmål Smile

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 09:20

Held og lykke med firmaet.

Jeg vil foreslå dig at oprette det som et ApS, selv om det koster 125.000 i starten er det jo ikke penge der er tabt, det er blot penge, der er sat til side til firmaet.

Dermed kan du nemt holde din privat økonomi (Dit almindelige job) og dit firma adskildt. Deruden er din privat økonomi beskyttet da ApS er en selvstændig juridisk person. 

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)