Okay :) Men .. Fx printerpapir og printer er købt på samme faktura. Kan jeg godt henvise til bilaget flere gange og kun udtrække dele af fakturaen til de forskellige poster (for at kunne dele på forskellige konti)? Jeg har ikke en konto der hedder småaktiver til straksafskrivning. Kan jeg gøre som herunder:
Køb af bord bilag 1: Eller skal hele beløbet kr. 2000 bogføres og så udlignes med en postering til privat andel på 1000? Tilgang i året, Drift inventar debit 1600
Køb af stol bilag 2: Her findes to stole og et spejl, men jeg plukker kun den ene stol ud, ELLER skal hele beløbet for to stole og spejl bogføres og udlignes med postering til privat andel?? Tilgang i året, Drift/inventar debit 1261,60 Tilgang i året, Drift inventar privat kredit 622,40
Køb af printer bilag 3 Her findes også kopipapir som skal på en anden konto og mapper samt skilleblade etc, men jeg plukker her printeren ud, eller? OG skal jeg postere 1000 kr. eller hele beløbet og udligne med en postering til privat andel? Tilgang i året, Drift inventar debit 1600 Køb af kopipapir samt mapper o.lign bilag 3 (kan jeg bruge same bilag??) |
Egentlig ..
- Skal jeg blot postere hele beløbet på fakturaen og udligne med postering til privat ande? Fx hvor jeg købte to stole og et spejl.
- Kan jeg på flere forskellige posteringer henvise til samme bilag og dermed trække enkelte dele ud til de forskellige konti?
- Når jeg laver postering på Tilgang i året, Drift/inventar, skal jeg så også postere andre steder (tænker på det med straksafskrivning)