Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

svinet til på nettet af ukendt kunde - hvad gør man

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere,

Min lille forretning er blevet meget negativt anmeldt af en tilsyneladende utilfreds kunde på et online diskussionsforum.  Det jeg sælger et til et meget begrænset publikum så dette kan virkelig gøre ondt!  Det underlige er at jeg ikke kan identificere hvem kunden er.(han/hun bruger et alias) og jeg har ikke selv modtaget nogen klage fra kunder der bare minder om det som er beskrevet.

Jeg har skrevet til indehaveren af stedet disse indlæg er skrevet på, men hun nægter at oplyse navnet på personen som har skrevet denne negative anmeldelse, (selvom hun kender det)  Hun vil heller ikke slette indkægget.

Siden min butik er hængt ud offentligt, kunne man så ikke i lighed med læserbreve, kræve eller forvente at klageren identificerer sig selv, i det mindste med navn? Kender nogen til det juridiske i en sådan sag?  Er ingen ansvarlige for det som skrives på online fora?

pft

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:56

Mig bekendt har indehaveren af forummet ikke pligt til at oplyse dig noget som helst.

Hvis man skal have sådanne oplysninger, skal der dommerkendelse til, hvilket slet og ret betyder at der er startet en politisag.

Mit forslag er, at du tilmelder dig forummet, og svarer pænt og høfligt på indlægget - hvor du blandt andet gør opmærksom på, at han aldrig har henvendt sig til dig, og gjort opmærksom på at han ar utilffreds.

Da alle kender til urimelige kunder, vil det for det første tage brodden af hans indlæg, og for det andet måske blotte problemets kerne, hvilket du måske kan lærer noget af.

Det vigtigste, hvis du tilmelder dig og får ind i debatten, er at du hele tiden holder en sober tone. Gør han dig pissed, så løb en tur, eller vent til dagen efter, og svar ham så pænt og høfligt.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 01:46

Hej

Desværre er der nok ikke mere at gøre end det også munksgaard siger.

Vi har jo fri ytingsfrihed i Danmark. Så jeg ville også anbefale dig at skrive tilbage. Evt. bede om at de klage punkter der måtte være blevet raset over blev fortalt, sådan at det ikke var usagligt og bare dum vrede.... 

Jeg har også selv haft kunder som bare ikke var tilfredse, fordi deres FORVENTING til den service de fik var af anden karakter...  Man gør sit bedste og alligevel er det ikke godt nok, så er det sgu bare ærgeligt, der er andre kunder der også ved at nogle mennesker bare er besværgelige.

Man kan ikke være enig med alle ... Heller ikke hvis man er handelsdrivene.

Hjæler dig ikke, men tag tyren ved hornene og se om der kommer noget ud af det.

Altså, hvis du kan få denne kunde vendt om med kanon service, plaster på såret service, en bonus gave, så vil du også føle at du er kommet videre, og har gjort en forskel for din forretning ??

Mvh 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 12:32
Jeg vil tilslutte mig ovenstående. Et sobert svar så alle andre også kan se at du kan levere konstruktiv svar til tiltale og så må andre jo selv drage deres konklusioner ud fra dette. Du skal dog ikke være bange får dårlig reklame eller sure kunder der gør dette - det bliver nok ikke sidste gang hvis du bliver ved med at vokse. Der vil ALTID være nogle der fare op hvis de føler sig negativ behandlet, men du kan kun svare tilbage på en konstruktiv måde og forsøge at holde debatten og fakta på et reelt niveau.

Er udtalelserne meget grove og direkte krænkende, er der dog mulighed for en injuriesag og dette kan godt medføre at bl.a. debat forummet bliver påkrævet at de skal fjerne indlægget, men så langt forventer jeg ikke at denne sag går....? 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:54

Som de øvrige er inde på, er din bedste fremgangsmåde i denne sag at skrive et afdæmpet og sagligt svar, hvori du udtrykker ærgelse over, at kunden ikke har henvendt sig til dig. Du skal også inkludere en opfordring til den anynome kunde om at henvende sig, så I kan se på sagen.

Fremadrettet kan du overveje at lægge lidt arbejde i at gøre din virksomheds online profil lidt mere robust, så kritiske indlæg ikke har en god mulighed for at komme højt op på Google-søgninger på dit firmanavn. (Dette løser ikke problemet med kritiske indlæg på vigtige fora, men kan medvirke til at gøre den totale effekt af sådan et indlæg lidt mindre).

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 13:14

Jeg er selv ejer af et website som har et forum hvor der bliver skrevet mange indlæg hver dag, og det er tydeligt at der kommer en del indlæg hvor firmaer enten bliver rost eller får kritik.

Det synes jeg som udgangspunkt også er helt ok, men ved kritik er det selvfølgelig ærgeligt når personen ikke engang har henvendt sig til det pågældende firma med kritikken. Desværre er det vist ofte sådan - det gode bliver glemt lidt og det negative bliver fortalt videre.

Hvis et firma henvender sig til mig sletter jeg heller ikke indlægget som udgangspunkt men derimod går jeg ind i tråden og fortæller at jeg har haft dialog med firmaet og giver derefter mulighed for at de kan komme med deres holdning til indlægget, opfordre personen til at kontakte dem eller lignende, så de forhåbentlig kan få renset deres navn og rygte.

Det synes jeg er den eneste gode måde at gøre tingene på - der er to sider af en sag og begge sider bør altid komme frem hvis det på nogen måder kan lade sig gøre, men vel at mærke på en god og saglig måde, det er ikke meningen at det skal udvikle sig til mudderkast. 

Birgit

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)