Hej iværksættere, Min lille forretning er blevet meget negativt anmeldt af en tilsyneladende utilfreds kunde på et online diskussionsforum. Det jeg sælger et til et meget begrænset publikum så dette kan virkelig gøre ondt! Det underlige er at jeg ikke kan identificere hvem kunden er.(han/hun bruger et alias) og jeg har ikke selv modtaget nogen klage fra kunder der bare minder om det som er beskrevet. Jeg har skrevet til indehaveren af stedet disse indlæg er skrevet på, men hun nægter at oplyse navnet på personen som har skrevet denne negative anmeldelse, (selvom hun kender det) Hun vil heller ikke slette indkægget. Siden min butik er hængt ud offentligt, kunne man så ikke i lighed med læserbreve, kræve eller forvente at klageren identificerer sig selv, i det mindste med navn? Kender nogen til det juridiske i en sådan sag? Er ingen ansvarlige for det som skrives på online fora? pft
|
Mig bekendt har indehaveren af forummet ikke pligt til at oplyse dig noget som helst.
Hvis man skal have sådanne oplysninger, skal der dommerkendelse til, hvilket slet og ret betyder at der er startet en politisag.
Mit forslag er, at du tilmelder dig forummet, og svarer pænt og høfligt på indlægget - hvor du blandt andet gør opmærksom på, at han aldrig har henvendt sig til dig, og gjort opmærksom på at han ar utilffreds.
Da alle kender til urimelige kunder, vil det for det første tage brodden af hans indlæg, og for det andet måske blotte problemets kerne, hvilket du måske kan lærer noget af.
Det vigtigste, hvis du tilmelder dig og får ind i debatten, er at du hele tiden holder en sober tone. Gør han dig pissed, så løb en tur, eller vent til dagen efter, og svar ham så pænt og høfligt.