Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stærkt brand = dyr pris?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Er i den situation at jeg skal planlægge min fremtidige "forretning" og vil gerne høre jeres mening om følgende:

Jeg har et samarbejde med en kendt og meget benyttet person som bl.a underviser i hele USA. Folk derovre er
bevidst om hvem jeg er og hvilken relation jeg har til ovenstående (er eneste der er  kommet i privatlære).

Det område jeg beskæftiger mig med er unikt og jeg er den eneste i Skandinavien (hvis ikke Europa) som kan tilbyde
kvalificeret undervisning m.m. inden for dette felt. Som det meste andet fra USA vil det som jeg beskæftiger mig med
slå igennem i Europa, dette er sten sikkert.

Hvis folk har noget unikt at tilbyde er det som regel sådan at de tager sig godt betalt for det. Det samme vil jeg gøre
m.h.t undervisningsdelen!

Et andet område jeg vil dække er i modsatte grøft. Kvaliteten er i top men her vil min ydelse være billigere end hvad
der er normalt. Spørgsmålet er så: er det holdbart? Normalt hører man altid at kvalitet og pris hænger sammen men i
denne situation holder det ikke! Kvaliteten vil være i top men prisen vil ikke være høj men fair. Billigere pris lyder
måske åndsvagt rent forretningsmæssigt, men dette er noget jeg brænder for så her er tusindvis af kroner ikke det vigtigste.
En almindelig hyre vil være tilfredsstillende.

Som man nok kan regne ud vil undervisningsdelen være der hvor den højste indkomst indtjenes. Den anden del vil
også have god indtjening MEN her skal der knokles en hel del mere.

Alt i alt er begge ting tæt tilknyttet men undervisningen vil klart være den bærende kraft indkomstmæssigt. Måske
skal den endda finansiere eventuelt tab for den anden del.  En ting jeg er indstillet på men er det fornuftig forretning,
at satse på en del muligvis skal "bære" den anden?

Ja, jeg kunne bare sætte prisen på min ydelse op. For det første er jeg ikke interesseret i at gøre dette, for det andet
vil jeg med sikkerhed få mindre beskæftigelse (ved jeg fra tidligere erfaring samt ved at se hvad der sker omkring mig).

Er der andre herinde som har lavet forretning ud fra samme princip. Hvis der er, hvad er så jeres erfaring med dette?

På forhånd tak.
Pecoart

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
gyngerne og karusellen... er jo gammel kendt. Jeg tror ikke rigtig man kan sige noget generelt om det du spørger om, men hvis de to områder kan supplere hindanden er det jo fint, men det kan jo godt ødelægge forretningen hvis folk kan nøjes med den billige ydelse...? Normalt taler man jo heller ikke om kvalitet når det kommer til undervisning/koncepter... ihvertfald er det jo et svært salgsparameter da man ikke kan undersøge kvaliteten før man har købt eller afprøvet produktet. Som sagt aner jeg jo ikke hvad det drejer sig om, men det normale er at man starter med forretninsdelen altså undervisning, når den så går godt kan man udvidde med omårder der ikke er så mange penge i, men som man synes er sjovt/spændende/lærerigttt... (ligesom jeg tjener enormt godt på strategi og rådgivning, men alligevel bruger timer gratis herinde... det er sjovt, og kommer ikke dårligt tilbage) Jeg kan ikke rigtig råde dig til mere uden at vide hvad det drejer sig om, men synes egentlig også bare du skal prøve det af. Du er velkommen til at sende en beske eller mail hvis du vil have lidt mere konkret feedback
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)