Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af organisation?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. May 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har et hurtigt spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan svare på da jeg ikke selv har kunnet finde et svar nogen steder.

Hvis jeg gerne vil opstarte en organisation, som ikke tjener penge eller noget i den dur, er det så gratis at starte sådan en op? Og skal man have "tilladelse" for at kalde noget for en organisation?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:04

Ja, det er ganske gratis at starte en forening eller organisation.

Du behøver ingen officiel tilladelse, godkendelse eller autorisation for at stifte "Foreningen af glade Amino-brugere", "Organisationen mod solskinsvejr" eller "Klubben til fremme af webshops med børnetøj".

Tilmeldt 24. May 08
Skrevet kl. 14:09
Mange tak for svaret. Lige hvad jeg havde brug for at høre :)
Tilmeldt 24. May 08
Skrevet kl. 15:04

Nu vil jeg lige høre om der er noget sted hvor man kan registrer sin organisation?

Det er vel det man kalder for en NGO?

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:37
Tilmeldt 24. May 08
Skrevet kl. 17:01

Ok, mange tak.

Er det gratis eller?

Tilmeldt 21. Mar 07
Skrevet kl. 17:24

Ja, som forening er det gratis. Det kræver en digital signatur på den ansvarlige, typisk formanden, der opretter foreningen. Husk at få styr på vedtægter i foreningen mv.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 17:25

ja, det er jeg næsten sikker på, en anden god ting er ,foreninger kan komme gratis i aviserne med deres arrangmenter.

Tilmeldt 2. May 08
Skrevet kl. 09:58

Hej VonG (eller andre).

Ved du hvor jeg finder informationer om oprettelse af en "rigtig" NGO, med skattefordele osv? Jeg er ved at opstarte et projekt, som jeg skal have registreret på en eller anden måde, men jeg er ikke klar over hvilken, der er mest hensigtsmæssig i mit tilfælde. Jeg er ved at prøve at finde ud af om det skal stiftes som en organisation, forening, NGO eller noget helt fjerde. Projektet handler kort om at fundraise til et børnehjem i Sydafrika, hvor jeg har arbejdet, som frivillig.

Det der er vigtigt for mig, er at starte en eller anden form for organisation, hvor det blandt andet er muligt for virksomheder at donere og trække dette fra. Jeg har ikke planer om at skabe profit, men kunne godt tænke mig at det på sigt, blev muligt at  hente midler til rejseaktiviteter til Sydafrika, hvor projekterne skal afvikles.

På forhånd tak for hjælpen.

Anja

Tilmeldt 21. Mar 07
Skrevet kl. 19:39
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)