Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame indtægt på gratis magasin

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus/Shanghai
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære aminoer. Jeg er løbet ind i et problem i forbindelse med at vurdere realismen af en lille ide jeg har fået.Det drejer sig om at finde en pris på hvor meget et gratismagasin kan tjener i reklameindtægter enten pr magasin eller pr oplag ved et oplag på 25 000. Det drejer sig om et reklamemagasin som skal deles ud til turister mens de er ude og rejse. Det skriftlige i magasinet er på omkring 100 sider plus reklamer, vel i alt 30-40 sider.Så et magasin på omkring 130-140 sider  Jeg ved godt at det er en besværlig og stor udregning og at der er alt for mange ukendte faktorer i dette eksempel men snakker vi 5 kr. 10 kr. eller måske 2 kr pr magasin?  Vil gerne skyde mig lidt ind før et beløb jeg skal tale med en producent, for så at konkludere om der skal arbejdes videre med det. Det er lige meget om det er tal fra andre segmenter bare det er gratismagasiner, jeg er rimelig meget på bar bund. Jeg har prøvet at lave nogle udregninger på den mere traditionelle metode, med oplag/CPM/osv. Men synes de tal jeg får er ret urealistiskeJ På forhånd tak Jacob Lauesenwww.adnvance.com

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 13:32

det du kunne gøre er at finde et gratis magasin du gerne vil sammenligne dig med, tag fat i magasinet og bed om deres mediepakke (ligger oftests på deres hjemmeside) og derefter kan du så begynde at tælle hvor mange reklamer der er i magasinet og på den måde få det samlede antal kr for hele oplaget, trække en eller anden % fra (rabatter) også ellers dividere med oplagets størrelse, så må du have et realistisk bud på et svar på dig spørgsmål? - hvis jeg ikke har misforstået det

Fra Århus/Shanghai
Tilmeldt 19. Mar 07
Skrevet kl. 16:54
Hej Centry og tak Du har fanget det helt rigtigt, har også kigget på det. Det er dog bare et kæmpe muligt udsving.F.eks. Det blad det realt bedst kan sammenlignes med udgives i 3 byer, Beijing Guanzhou og Shanghai. Og alt efter om man bestiller en reklame i alle byer opnås der en rabat på op til 35 %.Der udover giver de op til 35 % i rabat, hvis man indrykker mange udgivelser i træk.

Hvis der er mange der arbejder med de rabatter så bliver usikkerheden et godt stykke over 50 procent. 

Men har heller ikke en anden ide selvJ

Så jeg må i gang med lommeregneren. (1,5 time senere) til listepris fratrukket 30 procent giver det en samlet reklameindtægt på 9 RMB , eller 6,3 Kr pr magasin.

Flere ideer modtages stadigvæk Jacob 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 17:04

det bedste ville være at få fat i blade fra de 3 byer over en periode, så kan du ellers begynde at tælle hvor mange der indrykker flere gange og hvor mange der indrykker i flere byer.

Men skal dit blad udgives i danmark eller i udlandet?
For det er nok svært at sammenligne indtjeningen på blade i kina og Danmark?

Fra Århus/Shanghai
Tilmeldt 19. Mar 07
Skrevet kl. 17:40
Men spørg bare her på amino, da de fleste jeg har prøvet at tage fat i hernede i Kinaland holder kortene meget tæt på kroppen. Men har kigget i en del medieguider hernede og ser ikke den store CPM forskel, Kina kontra Denmark(alt er relativt) i hvert fald ikke hvis vi snakker i highend segmentet, luksus, rejse, biler osv. Der skal selvfølgelig laves en meget større analyse, men skal bare ud til en fabrik i næste uge, i en anden anledning, så ville jeg lige spørge om en produktionspris på det. Det er altid bare lækkert lige at have nogle tal i baghånden.
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:24

Hej Waterpolo

Jeg tror ikke ideen med at kigge på udenlandske mediers indtjening er god. Der kan være store forskelle på priserne i f.eks. Kina og Danmark.

Du skriver at du vil have ca. 30-40 sider annoncer, så mit råd til dig vil være at du forsøger at vurdere hvor meget du kan få pr. annonceside. Mit umiddelbare bud er at du formentlig vil kunne sælge en side for ml. 3-5.000,- kr. i gennemsnit. 

Vil du selv sælge annonceringen eller skal du have en til dette som skal have en del af omsætningen?

Hvilke annoncører forestiller du dig vil være interesseret i at annoncere i dit magasin?

Mvh R&L 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:34

Hej Waterpolo

I mine to magasiner, som udkommer i et mindre oplag end det nævnte, men til gengæld rammer en ret præcis målgruppe, koster 1/1 sides annonce ca. 1 kr. pr. eksemplar. Bagsiden koster ca. 1,50 kr.

Disse blade husstandsomdeles med faste intervaller - folk sidder faktisk og venter på, at de kommer - hvilket gør værdien af annoncen højere, især hvis den kan målrettes præcist til bladets modtagere. Hvis det er meningen, at turisterne selv skal samle bladet op ét eller andet sted, ville jeg højst kunne tage det halve - og så synes jeg ikke engang, at jeg er god ved mine annoncører.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)