Hej Amino'er Jeg går og leger med tanken om at starte lidt op med en makker. Vi er meget lune på disse lokaler, men min makker er lidt nervøs for at lånet til lokalerne muligvis ødelægger hans mulighed for at købe drømmehuset om et år eller 2. Jeg prøver derfor at finde ud af den smarteste måde at købe lokalerne på. Ville det kunne lade sig gøre at/betale sig at låne 325.000,- hver i banken og starte et ApS som køber lokalerne og så have lokalerne som aktiver? På forhånd tak for svar. |
I kan jo starte et ApS sammen og så låne til lokalerne, men I kommer med en rimelig sandsynlighed til at hæfte med personlig kaution og dermed vil det påvirke din kammerats lånemuligheder.
Det er lidt uklart hvad I vil lave, normalt ville man jo rykke til større lokaler hvis det gik godt, men I snakker om mindre lokaler. Så det lyder lidt som developerbusiness, men som sidebusiness til noget andet. Dermed vil det også være oplagt at sige at I bør tage højde for om I holder fokus.
En mulighed kunne jo være at leje jer ind med en forkøbsret til en garanteret pris. Det mindsker likviditetsbehovet i starten.