Hvis jeg har en hjemmesider om biler. Skriver gode artikler om emnet biler, og har killer content om biler. Hvad gør jeg så hvis alle i min målgrupper søger efter "transport", "transportmiddel", "køretøj" osv.
Dette er et eksempel, så jeg håber at i forstår hvad jeg mener.
Skal jeg gøre, a) Tilpasse min side og alt content efter de keywords som bliver mest søgt på. Selvom det kan være en større udfordring da de keywords ikke falder så naturligt ind i sammenhængen. b) Ingenting og være ligeglad, og blive med med at lave killer content? c) Noget helt andet.
På forhånd mange tak. Og god forretningsaften. /Greyzone
Det kan gøres på mange måder, men jeg synes det vigtigste er forståelsen. Dvs. at tekster osv. skal skrives naturligt og med udgangspunkt i det de handler om. Der er ikke noget galt i at bruger synonymer i ny og næ, men hvis du skriver "transportmidlet" hele tiden, istedet for "ople astra 1,6" går det jo udover dine læseres opfattelse af emnet du skriver om. I sidste ende bliver det nok for unaturligt det du skriver, hvis du "propper" for mange ord ind.
Når det er sagt kan det selvfølgelig godt lade sig gøre - kort sagt: Gør det naturligt og tænk primært på det budskab du vil ud med, fremfor søgeordene i teksten.
Hvis folk taster køretøjet ind i google og du skriver biler så får alle de sider hvor køretøjer optræder på indholdet en højere rangering på søgninger på køretøjer end du gør - og det er vel også meget naturligt.
Hvis folk taster køretøjet ind i google og du skriver biler så får alle de sider hvor køretøjer optræder på indholdet en højere rangering på søgninger på køretøjer end du gør - og det er vel også meget naturligt.
Ja det er logisk. Men betyder det så at jeg skal satse på at skrive naturlig content som indeholder de keywords som er mest søgt. Det øgelægger hele content creation for mig, da emnet er lidt anderledes. Men hvis det kræves for at få trafik, må det være det.
Hvis folk synes dit site er interessant i forbindelse med en søgning på google så må dit website vel allerede indeholde en masse af de potentielle ord de søger på?
Hvis du skal omskrive en masse ord på dit website så har du enten valgt at bruge nogle begreber noget helt anderledes end den gængse opfattelse af begreberne er og ellers så forsøger du at få folk ind som reelt ikke er interesseret i din side.
Uanset hvad årsagen nu måtte være så er svaret lige til - ja dit indhold skal matche det der søges efter hvis du vil gøre dig håb om en topplacering.