Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Nybegynder" spørgsmål mht opstart af Holdingselskab og Aps..

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Men man kan altid prøve. :o)

.

Tilmeldt 29. Jul 08
Skrevet kl. 20:59
Jeg har lige et par ekstra spørgsmål.. 1) Er det rigtigt, at hvis du har 125.000kr (indskud) på din konto og derefter tjener fx. 20.000kr så skal du betale skat/moms af 125.000 + 20.000 dvs. 145.000kr? Eller er det kun de indtjente 20.000kr? 2) Skal du betale skat/moms af hver eneste indtægt? Fx. hvis du tjener 10 beløb af 10.000kr på et år. Betaler du så skat/moms af hver indtægt eller venter man til årsregnskabet og så kun betaler skat/moms af overskudet? (håber i forstår mit spørgsmål) Tak på forhånd...!

.

Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:12

Du betaler kun skat af overskudet, hvilket udregnes en gang om året. Stiftelseskapital er ikke overskud... 

Tilmeldt 29. Jul 08
Skrevet kl. 21:19
AndersF:

Du betaler kun skat af overskudet, hvilket udregnes en gang om året. Stiftelseskapital er ikke overskud... 

Syntes også det lød mærkeligt mht. spørgsmål 1.. Dejligt at få det afklaret! Mht. spørgsmål nr 2, er det super dejligt at vide, at man kan spare meget tid der. Mange tak for svaret! :o)

.

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:13
Tilmeldt 29. Dec 10
Skrevet kl. 21:32

Jeg fandt den her

Fordele ved et holdingselskab

Mange små og mellemstore virksomheder bliver drevet i aktie- eller anpartsselskabsform. Mange får kun stiftet et driftsselskab hvor de selv er stiftere, hvorved de ejer selskabet direkte og personligt. Især mange små og nystartede virksomheder tror det er at skyde over målet at stifte et holdingselskab samtidig med driftsselskabet.

Et holdingselskabs formål er at eje kapitalen i driftsselskabet. Selskabsstrukturen ser sådan ud:

Der er to markante fordele ved at etablere et holdingselskab samtidig med et driftsselskab:

1. Det overskud, der forhåbentligt skabes i driftsselskabet, kan skattefrit overføres til

holdingselskabet. Såfremt driftsselskabet på et tidspunkt kommer i økonomisk uføre, eksempelvis på grund af et erstatningskrav, kan kreditorerne ikke gøre krav på de beløb, der er overført til holdingselskabet.

2. Det er skattefrit at sælge driftsselskabet, det vil sige, at den salgssum der opnås ved

salg af driftsselskabet går skattefrit ind i holdingselskabet.

De eneste ulemper der er ved at etablere et holdingselskab er, at der er revisionspligt samt omkostningerne til stiftelsen.

Såfremt du stifter et holdingselskab samtidig med et driftsselskab tilbyder vi at stifte holdingselskabet for kr. 850,00 + moms. Du kan endvidere anvende de samme kr. 80.000,00 til at stifte både holdingselskab og driftsselskab.

Du er velkommen til at kontakte advokat Jesper Hviid for en uforpligtende drøftelse vedrørende etablering af holdingselskab.

HVIID ERHVERVSADVOKATER mail@hviid-law.com

Strandvejen 6 www.hviid-law.com

6000 Kolding

Håber den hjælper

Tilmeldt 29. Dec 10
Skrevet kl. 21:33

Generalt prø at stille spørgsmålet i Google jeg skrev bare hva koster oprettelse af APS

Tilmeldt 29. Jul 08
Skrevet kl. 18:13

Jamesjameson:

Generalt prø at stille spørgsmålet i Google jeg skrev bare hva koster oprettelse af APS

Hej James,

Du ved godt, at jeg stillede spørgsmålet i 2008 ikke?   Skype-Wink  Der er sket en del siden da...  Big Smile

Men tak for dit input!

.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)