Kære Aminoer. Jeg bliver lige nødt til at få jeres menning omkring en ide jeg har tænkt på. Jeg ved i kender til de dyre tøj priser på mærkevarer i Danmark, og det kan simpelt hen ikke passe. Hvis man tager til USA f.eks. kan man købe mærkevarer til halvdelen måske 1/3 af prisen, som det koster herhjemme! Det skal vi have lavet om på. Ideen går simpelt ud på at man med en Outlet Butik konkurrere med dyrer tøjbutikker i centrum af byerne. Man kunne starte et firma, der henvender sig til tøjmærker og tøj leverendører f.eks: IC Companies, eller endda Tommy Hilfiger og Calvin Klein. Hvor man køber deres partier hjem som har været i butikkerne en gang og ikke er blevet solgt (Sidste sæsons varer). Disse varer kan sikkert købes billigt og herved sælges til Udsalgspriser året rundt. En Outlet butik simpelthen. Firmaerne har sikkert krav til placeringen, for ikke at koncurrer for meget med de andre butikker. Men det må man jo finde ud af. Kom lige med jeres mening aminoer. :) vh. Mike Knudsen
|
Jeg vil klart mene der er 2 ting du skal tage op og den første er meget væsenlig!
1. Hvis det lykkes dig at få det hele igennem og du vil sælge Tomy Hilfinger, og du kan presse prisen ned på f.eks. 300kr. pr. jeans. så faler Tommy Hilfingers Brand i Danmark, og forbruger vil fravælge det fordi det bliver et alle mands eje... det er jo netop derfor den har så høj en pris at nogen folk køber det, det er derfor butikker kan tillade sig at sælge det til den pris. Hvis du gør som du har tænkt dig vil der muligvis være et slag.. men du SKAL forvente at folk vil tænke i andre bane. pga du "ødelægge" dens værdi ved en pris nedsættelse på moderne varer.
2. Hvis det går godt. (ja undskyld, men det tror jeg ikke) så skal du tænke på at de vare vil være det "sammen" bezin, og i takt med at du vil sælge billigere vil alle tøj butikker landet rundt, gøre det samme. Og derfor udkonkurrer dig, for dem betyder det jo ikke noget at de skal gå ned i pris. De ved de kan sælge til den pris der er marked for. desunden skal du tænke på deres indkøbstørrelse, den er jo enorm i forhold til mindre (dig)
NU nok om det negative.. Hvis du virkelig ønsker at gøre dette skal du tjekke op på, om de tøj mærker producenter vil sælge til dig hvis du agter at sælge til den pris. F.eks har B&O haft en stor sag fordi de ikke ville sælge til Merlin. skulle udstille deres vare på bestemte måde og måtte ikke gører udsalg på deres vare.. (B&O vandt)
OBS husk det er ulovligt at paralle importere!!! Det er ulovligt at har fængselsstraf tilfølge...!
Mvh
John R.