Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kendte tøj mærkevarer til billige penge

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer. 

Jeg bliver lige nødt til at få jeres menning omkring en ide jeg har tænkt på. Jeg ved i kender til de dyre tøj priser på mærkevarer i Danmark, og det kan simpelt hen ikke passe. Hvis man tager til USA f.eks. kan man købe mærkevarer til halvdelen måske 1/3 af prisen, som det koster herhjemme! Det skal vi have lavet om på. 

Ideen går simpelt ud på at man med en Outlet Butik konkurrere med dyrer tøjbutikker i centrum af byerne.  

Man kunne starte et firma, der henvender sig til tøjmærker og tøj leverendører f.eks: IC Companies, eller endda Tommy Hilfiger og Calvin Klein.  Hvor man køber deres partier hjem som har været i butikkerne en gang og ikke er blevet solgt (Sidste sæsons varer). Disse varer kan sikkert købes billigt og herved sælges til Udsalgspriser året rundt. En Outlet butik simpelthen.

Firmaerne har sikkert krav til placeringen, for ikke at koncurrer for meget med de andre butikker. Men det må man jo finde ud af. 

Kom lige med jeres mening aminoer. :)

vh. Mike Knudsen 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:56

Jeg vil klart mene der er 2 ting du skal tage op og den første er meget væsenlig!

1. Hvis det lykkes dig at få det hele igennem og du vil sælge Tomy Hilfinger, og du kan presse prisen ned på f.eks. 300kr. pr. jeans. så faler Tommy Hilfingers Brand i Danmark, og forbruger vil fravælge det fordi det bliver et alle mands eje... det er jo netop derfor den har så høj en pris at nogen folk køber det, det er derfor butikker kan tillade sig at sælge det til den pris. Hvis du gør som du har tænkt dig vil der muligvis være et slag.. men du SKAL forvente at folk vil tænke i andre bane. pga du "ødelægge" dens værdi  ved en pris nedsættelse på moderne varer.

2. Hvis det går godt. (ja undskyld, men det tror jeg ikke) så skal du tænke på at de vare vil være det "sammen" bezin, og i takt med at du vil sælge billigere vil alle tøj butikker landet rundt, gøre det samme. Og derfor udkonkurrer dig, for dem betyder det jo ikke noget at de skal gå ned i pris. De ved de kan sælge til den pris der er marked for. desunden skal du tænke på deres indkøbstørrelse, den er jo enorm i forhold til mindre (dig)

NU nok om det negative.. Hvis du virkelig ønsker at gøre dette skal du tjekke op på, om de tøj mærker producenter vil sælge til dig hvis du agter at sælge til den pris. F.eks har B&O haft en stor sag fordi de ikke ville sælge til Merlin. skulle udstille deres vare på bestemte måde og måtte ikke gører udsalg på deres vare.. (B&O vandt)  

OBS husk det er ulovligt at paralle importere!!! Det er ulovligt at har fængselsstraf tilfølge...!

Mvh

John R.

Fra Århus
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:26

Til John R. 

Forstår godt du kan finde nogle negative sider til denne foretning. Men synes nok du er lige lovlig pissemist. Hvis du ser i USA kan du finde butikker med massere af outlet butikker med billige mærketøj.

Der er startet lidt af det op i København for ikke så længe siden. tjek siden http://www.premieroutlets.dk samt i Århus har butler og loftet startet et i Shopit hvor de kører med meget billige mærkevarer. Der er altså set før.Hvor de kører med mærkevarer ned til 70% af normal pris, året rundt

Og du kan da ikke rigtig sammenligne det med den der B&O sag. Det har jo ingen sammenhæng til denne sag.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Skrevet kl. 13:41

Ja USA, hmm du skal tænke på det er 2 forskellige markeder, her i Danmark er folk mere mode orienteret. Og kvalitets bevidste, brand'et falder jo stadig i værdi hvis prisen falder 1/3.. En del af befolkningen er også økonomisk bevist, og det er dem du rammer. (hvad også er fint nok, en fin målgrupper der har til formål at få gode tilbud)

Der er nogen mærker du godt kan gøre det med, her mener jeg som jeg også kan se på siden du henviste til, at Levis kan man afsætte billigt. Ja det kan man sagtens dens brand er dyrer bukser, og til tider gode tilbud. Der kan man helt sikkert konkurrer på pris.  men altså med tiden følge de store korncerner nok med.

Ang. B&O skulle danne dig et indblik i at det ikke er alle vare man kan hive ind fra udlandet, og sælge billigt. der er visse forholdsrægler man skal følge.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 13:43

Hej Mike

Så vidt jeg har forstået, ønsker du at starte en outlet butik (og ikke et nyt koncept eller lign)

Der findes efterhånden rigtig mange outlet butikker i Danmark, så det der ikke noget nyt i.

Anyway... du får ganske enkelt dine produkter ved, at opkøbe restpartier fra nedlagte butikker, overskuds produktioner, udsalg, kollektionsprøver osv.

Det kan selvfølgelig godt lade sig gøre, men hvor vidt det er en god forretning tør jeg ikke sige.

Held & lykke

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 14:15

Hej Mike.

Det at begynde at udkonkurrere de "levende butikker" er jo ikke noget nyt, men det (Som jeg har forstået det) at starte en tøjbutik for herre, med at sælge rester er noget nyt.

Men hvis det er at du vil lave din butik sådan, så er der da helt klart stor chance for  at du helt sikkert vil få succes.

Men markedsføringen af din butik må godt nok blive mærkelig ifølge mit hoved;

"(Dit butiksnavn)", Outlet når det er bedst! Restpartier af de fedeste mærker" ?

Det lyder lidt for sært til mig.

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Skrevet kl. 14:18

Jeg vil give dig ret i din mening og holdning.

Mvh

John R.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19

hej til alle,,jeg vil bare spørge om restpartier,,hvor kan man finde god mærkevare tøj til bilige priser ?

Tilmeldt 8. Nov 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:23

Som nævnt ovenfor er Premier Outlets Center i Ringsted et rigtig godt bud. Her ligger 23 super fede og flotte butikker, som er drevet af mærkevareproducenterne selv - f.eks. Nike, Levi's, Puma, Calvin Klein Underwear, Le Creuset, Tefal & Krups, Lee & Wrangler, Modstrom, Friis & Co, Samsøe+Samsøe og en hel del andre. Du sparer altid som minimum 30% og helt op til 70% på nogle varer.

Jeg mener ikke, at argumentet med, at du udvander dit brand holder. De sælger jo ikke varer som konkurrerer med dem som ligger på strøget - men overskudsproduktion, restlagre og kollektioner, som ikke i tilstrækkelig grad har solgt i andre europæiske lande. Det er tværdigmod en god måde for producenten at få afviklet sine restlagre i omgivelser, som beskytter varemærkets integritet bedst muligt - i modsætning til de store lagersalg hvor folk står og hiver tingene ud ad papkasser.

I skulle tage og kigge forbi Ringsted og se hvordan det skal gøres... Centeret ligger lige ved E20 motorvejen ved afkørsel 36/Ringsted N.

J.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 21:59

Hej.

Parallelimport er ikke ulovligt, det skal bare forergå mellem EU lande.

mvh.
Sam50

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)