Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 hjælp

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået mit regnskab tilbage fra revisor som en DAT-fil. Jeg har kopieret den over den allerede eksisterende fil. Da jeg vil åbne C5 kommer en boks op med denne tekst: "Databasen er nu så stor at den snart vil overskride den tilladte størrelse. Databasens tilladte størrelse kan forøges ved at indtaste de tilsvarende koder". Nu er spørgsmålet hvordan gør jeg det når jeg ikke kan få adgang til C5?

Venlig hilsen

www.uldgaarden.dk 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:44

Hvis der er tale om en nyere version af C5, så kan du prøve at reducere databasens strøelse. Dette kan gøres med et program der er placeret i c5 folderen i din start/programmer gruppe (c5dbredu.exe). (Husk at tage backup af alle C5 filer først.)

Hvis dette ikke hjælper, så er du nød til at købe dig adgang til en databaseudvidelese.

P.S. I nogle tilfælde er det ikke 'smart' kun at flytte .DAT filen, f.eks. så er tilretninger placeret i andre filer. Du bør derfor (som alm. C5 bruger) kopiere alle filer i forbindelese med backup og flytning af data.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 24. Jun 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:30

Tak for hurtigt svar.

Det var lige sådan et svar jeg havde brug for. Min version er af nyere dato så jeg skal bare igang med en reduktion af databasen - håber det kan gøre en forskel - ellers må jeg jo som du skriver købe en databaseudvidelse.

Tak for dit råd om kopiering - det er sådan jeg har gjort.  

Venlig hilsen

www.uldgaarden.dk 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)