Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge softice?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere.

Jeg har gået med planer om at købe en brugt pølsevogn, og sælge softice og evt belgiske vafler

om sommeren, i den by hvor jeg bor (Hvidbjerg på Thyholm), for der er ingen som sælger softice, og jeg ved at det kan sælge godt.

Hvordan skal jeg gribe det an?

Pølsevognen er nemt nok, skal bare snakke med ham om en pris, og evt en afbetalingsordning

Men hvordan med beskatning, firma osv, og skal jeg registrere mig noget sted?

Med venlig iværksætter hilsen

Michael Guldhammer

Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 20:01

Du skal have dit eget CVR nummer. Så skal du med garanti også have en tilladelse fra kommunen til at sætte vognen et sted. Du skal også godkendes af den fødevareregion, som du hører under.

Held og lykke med projektet.

Finn

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 22:08

Hej Goldhammer.

goldhammer:
 Jeg har gået med planer om at købe en brugt pølsevogn, og sælge softice og evt belgiske vafler

Se det jo godt nok. Men så skal du tænke på at du vil sælge Is osv i den, så den skal self bygges om til de maskiner, og jo nok ikke ligne en pølsevogn Smile Og ja så tænke over en "stadeplads", altså et godt centralt sted, hvor du har adgang til El osv.

Og hvor alle folk kommer forbi og så kan købe isvafler Smile

goldhammer:
om sommeren, i den by hvor jeg bor (Hvidbjerg på Thyholm), for der er ingen som sælger softice, og jeg ved at det kan sælge godt.

Altså du vil have den til at kører som en sæson varer? Det jo fint nok, men så skal du med regne hvordan du vil have personale osv. Desuden lige tænke over hvad du vil gøre på en regnvejrsdag uden kunder.

goldhammer:
Pølsevognen er nemt nok, skal bare snakke med ham om en pris, og evt en afbetalingsordning

Hvis du vælger at købe den helt, så skal du lige tænke på om du vil tage den med hjem hverdag, eller den skal stå der, og så have den i garagen om vinteren. 

goldhammer:
Men hvordan med beskatning, firma osv, og skal jeg registrere mig noget sted?

Du skal somsagt have dig registreret med CVR nr osv. Og nok også betale moms mm.

Desuden skal du nok have et Ernæringsbevis sådan at du har lov til at arbejde med fødevarer. Og jo så skal du også med i Smileyordningen.

Har du forresten tænkt på; 

Indkøb af varer?

Held og lykke herfra Big Smile

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 00:25

Det lyder dyrt at købe en pølsevogn for at lave den om til at sælge softice og vafler, når det kun kan lade sig gøre i sommerhalvåret.

I Odense har vi en bod som også kører rundt i centrum på christianiacykel/ladcykel, udstyret med en kølerboks med is i laddet. Derudover har han så bæger, plastikskeer og servietter med. Ville dette ikke være noget lettere? :)

De kan også håndteres af alle unge som skal have sig et sommerjob.

Har kigget lidt på det og sådan en cykel skulle kunne købes for omkring 10000... og kan sikkert fås brugt også. 

Held og lykke med projektet....

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 00:30

Jeg elsker og handle med andre, så hvis du mangler en frisk ung dreng er jeg klar til et job (Bor omkring Esbjerg)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:02

Paradis har fået lavet en decideret is-vogn, og så vidt jeg ved kan man købe dem fra Italien, og så lakere dem herhjemme... Det ville jeg gøre.. Du kunne evt også sælge kolde vand, der ville du nok også kunne tjene en lille skilling :)

Fra assens
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

hej se hjemmesiden www.softicemaskiner.dk der kan du få hjælp og softicemaskiner af høj kvallitet til næsten ingen penge.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)