Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg via website ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Arbejder på højtryk på ny website, hvor jeg ønsker at sælge til mine eksisterende og kommende forhandlere - men jeg vil også gerne sælge til virksomheder og private (og disse skal betale via ny shop med betalingskort). Sagt med andre ord, jeg vil gerne have hele kagen og tilhørende indtjening
Har i den anledning nogle få spørgsmål, som volder mig lidt hovedbrud og håber på lidt hjælp.

Spørgsmål 1 lyder : Hvorledes gør jeg bedst opmærksom på min website, at virksomheder og private også kan købe mine produkter ?

Spørgsmål 2 lyder : Vil nuværende og kommende forhandlere, som sælger mine produkter tage dette ilde op, at jeg via min website også sælger til virksomheder og private ?

Jeg kan kort oplyse, at de produkter ( I skal nok få yderligere info. om et par uger ) jeg sælger er helt unikke og uden konkurrence i ind- og udland og med et kæmpe potentiale ( i realiteten alle personer ) og kan sælges hele året. Hovedproduktet koster i udsalg kr. 40,- incl. moms til slutbrugeren og jeg har andre salgsprodukter (og flere nye undervejs) som jeg også vil sælge til forhandlere, virksomheder og private.
Mine forhandlere aftager, som hovedregel, 100 stk. af hver salgsprodukt, når jeg sælger til disse ( og de har tillige en rigtig god fortjeneste) Det er naturligvis mit ønske at mine forhandlere skal aftage så mange af mine produkter ( jeg har pt. 6 forskellige produkter ) som muligt, idet produkterne supplerer hinanden rigtigt godt. Der er tale om danske kvalitets forbrugsvarer, med en forventet stor omsætningshastighed.

Jeg er i opstarten og testsalg i Danmark til omkring 30 forhandlere, sidste år har været rigtigt positivt og har givet mig blod på tanden.

Håber på lidt hjælp og ønsker alle en fortsat god Påske og på genhør.

Bedste hilsner.

Peter
Danmarkshop.com

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:40

Hej.

Det lyder rigtig spændende, det du har gang i.
Omkring dit spørgsmål nr. 2 vil jeg ikke mene at dine forhandlere ville blive sure over, at du også solgte til andre via websitet, det er der jo mange andre virksomheder som også gør.
Hvordan det praktisk lader sig gøre kan jeg deværre ikke hjælpe dig med.
Held og lykke.

Med venlig hilsen

PB

Fra Hammel
Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:08

Hej Heidi,

Jeg kan heller ikke se, at forhandlere skulle tage det ilde op, at du selv sælger dine produkter, fra din egen website. Det gør de fleste nu til dages.

Efter min mening, er det lidt forskelligt efter hvordan hjemmesiden er stuktureret, og hvilken størrelse siden/forretningen har. Men et par ideer kunne være:

En måde du kan sælge til både distibutører, virksomheder og private, kan være at i menu linien af din hjemmeside, lave et link der f.eks. hedder "produkter", også lade det næste link hedder "distibutører". Og under hver, hvordan priserne og levering forholder sig, og den slags. (For et mellem størrelses site)

En anden måde kunne være, at have to helt forskellige sektioner, hvor mulige distibutører får tilsendt en e-mail, som indholder distibutører login informationer, hvor de så kan loge ind til distributører afdelingen af hjemmesiden. (Så får de jo også noget, der er specielt til dem).

Men jeg vil forslå du får en webdesigner til at kikke på sitet, også kan han komme med en proffesionel vurdering. Jeg er selv webdesigner, og ved at i de fleste tilfælde, skal jeg se selve sitet der tales om, for at kunne komme med ændringsforslag dertil. Aller hjemmeside er jo meget individuelle.

VH Niels
Digital Integrator
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 18:06

Hej Heidi.

Jeg har selv tidligere arbejdet i en virksomhed, hvor man oprindeligt solgte via et forhandlernet men ville jo gerne spare forhandlerprovisionen og begyndte derfor at bruge web som salgskanal. Det var forhandlerne ikke glade for, da de så mistede deres indtjening. Der var en del polimik omkring det. Med en stor indsats fik man forhandlerne til at acceptere det nødtvungent. Forhandlerne havde heller ikke mange andre steder at gå hen og var rimelig afhængige af dem - og samtidig de kunne fortsat bevare en fornuftig indtjening (vi taler om million-klassen).

Jeg kender ikke dine produkter og omsætning, men jeg vil nok anbefale at få dine forhandlere med i processen med at påbegynde web-salg. Her må du jo se på, hvor stort salget er i dag  og forventer at udvikle sig med forhandlere og hvordan det ser ud, når web-siden kommer i luften. Det kan være at du selv kan tjene forhandlernes fortjeneste, men hvis nettoregnskabet viser at du får mindre ud af det, så bør det nok overvejes en gang til.

Pøj pøj med forretningen.
Hilsen Jakob
Fra Kettinge
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:51
Hej Heidi

En mulighed kunne være at tildele forhandlerne deres egne sider, således at hovedsidens navn f.eks. er: www.ditfirma.dk og forhandlerne så har sider tidelt på følgende måde: forhandler1.ditfirma.dk, forhandler2.ditfirma.dk osv, og så lade en del af fortjenesten der kommer denne vej igennem gå til forhandleren. Dette kunne også anspore forhandleren til at tage aktiv del i markedsføringen af websiden.

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Skrevet kl. 12:48

Hej igen.

Foreløbig tak for de modtagne svar, som jeg godt kan følge.
Måske er det bare ligetil, et link til Forhandlere og et link til virksomheder & private - og så videre derfra.
Da mine forhandlere ikke kan købe mine produkter andre steder, ser jeg nu hellere ingen problemer i at sælge til virksomheder og private via websitet - jeg vil naturligvis være opmærksom på evt. forhandler spørgsmål omkring dette.

Bedste Påske hilsner.

Peter
Danmarkshop.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:54
Hej Heidi

Det lyder som et rigtigt spændende produkt du har fået fat i.

Ad 1) Der er masser at sites der har en forhandler sektion. Hvor kandidater kan ansøge om at blive forhandlere. Det kunne du også bruge.
Det skal hertil siges at jeg tror det er absolut nødvendigt med en del opsøgende salg, for at opbygge et forhandlernet.

Ad 2) Ja, det vil de højst sandsynligt! Nu skriver du ikke hvilken branche du er indenfor, men langt størstedelen af detailhandlen er baseret på en opdeling af leverandører og forhandlere. Dette er bestemt ikke fordi leverandørerne ikke tit leger med tanken om at sælge direkte til forbrugerne. Men fordi de ville miste væsentlige dele af deres forhandler net, hvis de gjorde det.

Hvis du insisterer på at sælge til forbrugere, samtidigt med at du har forhandlere vil jeg anbefale flg. Site konstallation (Hvis dit budget tillader det) :

1. Et site der præsenteret dine produkter så favorabelt som muligt, primær formålet er at få forbrugere og forhandlere til at kunne lide dine produkter. Der skal ikke være handel på site bare en forhandlerliste og en forhandler ansøgnings formular.

2. Et B2C e-handelssite hvor forbrugerne kan købe dine produkter. Udfra sitet bør det ikke fremgå at det er leverandøreren man handler med. (Lidt lusket!)
Dette site optræder selvfølgeligt på forhandlerlisten.

3. Et B2B site hvor dine forhandlere kan logge ind og bestille dine produkter, fokus her er at gøre det så let som muligt at bestille dine varer (Altså mange varer pr. side, ikke så meget tekst og kort handelsforløb).
(Dette site kan evt. undværes, du kan jo i starten bare modtage bestillinger over telefonen det er der masser der gør).

Det sagt, så tror jeg at den optimale strategi sagtens kan være at lade vær med at sælge til slutkunder, det andet er som nævnt lidt lusket, og vil ikke se godt ud hvis det blev opdaget.

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Skrevet kl. 13:51
Hej Peter.
Tak for dit svar, det lyder til, at du ved, hvad du snakker om

Mit produkt, som jeg, sammen med min mand, har opfundet og designet er et dansk kvalitets produkt- bredt sagt indenfor tryksags branchen.
Vi har et hovedprodukt (standard), men produktet er tilrettelagt således at virksomheder, organisationer og mange andre kan få deres helt eget produkt, som så vil blive specialdesignet, incl. logo og det hele i 4 farver.
Vi har, på ren canvas, opdyrket vore nuværende forhandlere og det er vor plan, at opbygge et forhandlernet på min 100 forhandlere i Danmark, som sælger et eller flere af vore unikke produkter. Da disse forhandlere jo køber min 100 stk. af hver af vore produkter og efterfølgende selv(via mit nye website) foretager efterbestillinger, er det jo minimalt, hvad jeg skal gøre for disse forhandlere (jeg glemmer ikke servicen m.m. )
Ud fra kundeforespørgsler og mine egne tanker omkring et større salg kom jeg på at sælge til virksomheder og private via mit website. Dette skal være en vigtig del af mit nye website, hvor jeg endnu ikke har besluttet mig for en leverandør.
Indtil videre driver jeg mit firma i min sparsomme fritid, da både jeg og min mand arbejder fuldtid, men mulighederne i vore produkter er absolut tilstede.
Vore produkter henvender sig overvejende til den yngre målgruppe, men vi har også noget til de voksne.

På genhør.

Peter
Danmarkshop.com

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Skrevet kl. 13:53

Hej igen Peter.

Glemte lige at dit link ikke virker ?
Er det sådanne opgaver, du varetager og har du noget jeg kan kigge på du har lavet ?

Bedste hilsner.

Peter
Danmarkshop.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:26
Hej Heidi

Tak for tippet med linket, det skulle virke nu.

Mht. opgaver så er det ikke helt det vi laver, også alligevel.

Vores produkt EasyFlow, er en standard e-handels løsning, der sandsynligvis kunne opfylde dine funktionalitets krav.

Ideen er at gøre det nemt og billigt for små virksomheder at starte på e-handel.

Måden det foregår på at man køber en EasyFlow løsning som man betaler en månedlig leje af.
Derudover køber man også en designpakke, så man sikre et professionelt udseende af ens løsning. Design pakke koster enten 3000 kr for ren html version (f.eks. www.bodysystem.dk). En version med flash koster 5000 kr (f.eks. www.paulicykler.dk)

Du kan se flere priser og referencer på EasyFlow sitet, nu da linket virker
(Det er ikke alle referencer der er designpakker, nogle er ejernes eget værk)

Der også andre i DK, der tilbyder standard e-handelsløsninger. Specielt Scannet og Dandomain har begge gode produkter.

Vi løser også consulting opgaver, men det er typisk for større kunder som KMD, EDC, Bank Invest, Københavns Lufthavne, Nissan etc. Der har et andet budget end der er de fleste iværksætterer forundt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)