Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online boligmarked

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Oslo
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er en udenlandsdansker i Norge som driver et par forskellige projekter på internettet. En af disse er et online boligmarked som har kørt et par måneder.

Det har fra starten været min hensigt at starte siden op i Danmark, men jeg indser at jeg ikke har tilstrækkelig tid til at engagere mig ordentligt i et internetprojekt i Danmark på nuværende tidspunkt. Derfor søger jeg efter en som kunne være interesseret i at eje rettighederne til at drive siden i Danmark, evt. i et løst samarbejde med mig.

Siden er udviklet fra bunden af mig, og er et velfungerende og solidt system lavet i ASP.NET 2.0 med en SQL server i bund.

I korte træk er siden en portal for køb, salg og leje af bolig, hvor folk kan registrere sig og tilføje sine boligannoncer. Systemet har mange gode funktioner:

• Brugere kan oprette sig og lægge annoncer ind
    Annoncer kan enten være gratis, eller koste et beløb som du kan regulere fra administrationen.

• Brugere kan uploade billeder til sine annoncer
    Billeder kan sælges i pakker som du kan tage betalt for. Jeg giver lige nu 3 billeder væk gratis til alle annoncetyper. Pakker og priser styres fra administrationen. Billeder skal godkendes af administrator før de bliver vist på siden.

• Websiden har et kontaktsystem som gør at sælger/køber, udlejer/lejer kan kontakte hinanden anonymt.

• Siden er integreret med Google Maps, så annoncer har kort.

• Brugere kan bruge søgemaskinen til at lede efter annoncer
    Man kan søge direkte fra forsiden i en "Kvik søg"-boks, eller fra en "avanceret søg"-side.

• Brugere kan gemme søgninger til senere

• Forsiden har lister med de nyeste annoncer fra de forskellige kategorier (boligsøgende, udlejer, sælger)

• Forsiden har en kolonne med de nyeste annoncer som har billeder

• Forsiden giver direkte adgang til annoncer ved at indtaste en annoncekode

• Alle brugere har adgang til sektionen "Min side" med:
    - Oversikt over egne annoncer (hvor annoncer kan startes/stoppes, tidligere annoncer kan genstartes mv.)
    - Mulighed for at redigere egen information (kontaktinformation, email mv)
    - Kontoside hvor de kan sætte penge ind
    - Oversigtside for gemte søgninger

• Annoncer og tjenester kan betales med penge som er sat ind på kontoen, eller direkte med kort hvis kontoen er tom

• Brugere kan oprette SMS agenter på sine gemte søgninger
    Herefter modtager de en SMS så snart en ny annonce matcher søgningen. Prisen per SMS reguleres fra administrationen.
    SMS er forudsbetalt ved at brugeren sætter penge ind på sin konto på websiden.

• Systemet har et enkelt administrationssystem hvor du kan styre alle dagligdags opgaver knyttet til siden

• Siden er integreret med statistiksystemet StatCounter

Som sagt har det hele tiden været min plan at få siden op i Danmark, jeg har derfor lavet et sprogsystem som gør oversættelse af siden til nyt sprog til en leg. Siden har et pænt design, og et godt domænenavn er registreret (design og navn kan naturligvis ændres hvis du ønsker det). Systemet er i det hele taget klar til at blive taget i brug i Danmark. Den største opgave bliver at koble siden op mod en dansk betalingsudbyder, og det kræver jo en ret så beskeden indsats Smile

Jeg er interesseret i nogen som vil købe rettighederne til at drive siden i Danmark, gerne med mulighed for udlevering af kildekode og tilladelse til at videreudvikle siden som de måtte ønske det. Alternativt vil jeg også vurdere tilbud om andre aftaler og samarbejde med mig, fx mht. drift.

Jeg står naturligvis for al oversættelse og teknisk opsæt, og følger selvfølgelig op med nødvendig support. Er du interesseret kan du have en fuldt fungerende boligportal kørende i Danmark i løbet af en måneds tid Smile

Tag gerne kontakt herinde med flere spørgsmål eller evt. bud Wink

Jeg glæder mig til at høre fra dig!

Mvh
- Claus

Tilmeldt 17. May 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:17

Hej Claus.

Ca i hvilket prisleje snakker vi, mht til køb af siden?

Mvh

Michael Guldhammer

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:43

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Ringsted
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:21

Hej Claus

Jeg var lige inde og kikke på siden og så dig. Jeg var akurat inde for at se på en ide som din men ikke lige boligudlejning men noget lignende så jeg kunne være meget interesseret i at høre fra dig om et køb eller samarbejde. :)

Fra Oslo
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:44

Hej du

Det lyder interessant! Jeg har lige sendt dig en privat besked :)

Mvh

- Claus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)