Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejer andele opnået via arbejdskraft - Britisk limited

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Jeg er ny her på sitet - fik det anbefalet som et super sted at få skabt kontakter.

Jeg har startet virksomhed i UK og har nogle 3 partnere som knokler på at få det hele til at ske. Det er den ægte partnerskab tanke, som er den drivende kraft til at få samlet de bedste kompetencer, således at forretningsideen bliver til på højst mulige kvalitets niveau. 

Nu er vi nået dertil hvor vi skal lave juridisk bindende papirer på samarbejdet - principperne er aftalt. Jeg har brug for at få nogle ideer til hvordan man kan udlodde ejerandele i selskabet (UK ltd) uden at modtagere skal betale andet en et symbolsk beløb (helst ingen ting). Der findes forskellige muligheder: option, konvertible oblikationer og egentlig køb af ejerandelene.

Det er juridiske dokumenter jeg have i stand inden udgangen af april - fordi de første transaktioner i selskaber står lige for døren. (obs jeg ville også gerne se hvis nogen havde selskabsoverenskomst efter UK ltd liggende).

Ser frem til at høre fra nogle af jer Amino brugere.

Med venlig hilsen
Brian
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 11:30
Dato: 4/13/2006 10:32:56 AM Forfatter:Brian Skovlunde

Hej Amino brugere

Jeg er ny her på sitet - fik det anbefalet som et super sted at få skabt kontakter.
Jeg har startet virksomhed i UK og har nogle 3 partnere som knokler på at få det hele til at ske. Det er den ægte partnerskab tanke, som er den drivende kraft til at få samlet de bedste kompetencer, således at forretningsideen bliver til på højst mulige kvalitets niveau.
Nu er vi nået dertil hvor vi skal lave juridisk bindende papirer på samarbejdet - principperne er aftalt. Jeg har brug for at få nogle ideer til hvordan man kan udlodde ejerandele i selskabet (UK ltd) uden at modtagere skal betale andet en et symbolsk beløb (helst ingen ting). Der findes forskellige muligheder: option, konvertible oblikationer og egentlig køb af ejerandelene.
Det er juridiske dokumenter jeg have i stand inden udgangen af april - fordi de første transaktioner i selskaber står lige for døren. (obs jeg ville også gerne se hvis nogen havde selskabsoverenskomst efter UK ltd liggende).
Ser frem til at høre fra nogle af jer Amino brugere.
Med venlig hilsen
Brian

Du skal klart have fat i en advokat til dette ! Alle velmenende råd fra en ikke ekspert (og ansvarlig) kan gå hen og blive ekstremt dyre for dig. Tror ikke der en nogen vej udenom for dig, hvis dokumenterne skal have nogen værdi i en ''dispute''.

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 06:48
Det lyder godt Brian - få det her kedelige, men utroligt vigtige papirarbejde ordnet aller aller hurtigst muligt. Jeg har været i samme situation og haft nogen meget dyre og sure oplevelser, så brug en advokat.

Held og lykke
Flemming
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)