|
Hej Aminoer, Er der nogen som har forslag til hvad jeg bare SKAL se som førstegangsturist i London når fruen og jeg skal på forlænget weekend først i august. Mvh Lars
|
Her er et par bud på lidt skæve aktiviteter. Ikke de traditionelle must-see aktiviteter, men nogle lidt anderledes bud.
Først en tur, der giver nogle indtryk af Londons forskellighed:
Tag undergrunden ud til Canary Wharf, der er et af de store symboler på udviklingen i Londons Docklands. Masser af højhuse, glas og stål. Herfra tages letbanen Dockland Light Railways (DLR) sydpå ned gennem Docklands. Det giver en fin mulighed for at se nærmere på en af de nyeste dele af byen.
Hvis man vil se noget anderledes, kan man stå af efter et par stop og se en økologisk bondegård, der ligger midt i byen. Men hovedattraktionen her på turen er Greenwich Village, der ligger lige syd for floden. Landsbystemning klods op og ned af storbyen. Snør skoene og tag den lille gåtur op til Greenwich Observatory, hvor medianlinien går. Observatoriet er måske ikke noget særligt, men det ligger fint placeret i en park og ligger ikke mindst på toppen af en bakke, hvorfra man har et rigtigt godt udsyn over store dele af London.
På tilbageturen kan man tage DLR hele vejen tilbage til endestationen inde i London. (Bank, tror jeg, at det er). Der får man rig lejlighed til at bevæge sig ud fra Docklands og ind gennem nogle slidte boligkvarterer, før man ender inde i turistområdet igen.
Et andet bud er at tage en havnerundfart nede fra Parlamentet, op ad floden og stå af oppe i nærheden af Tower. Krydse floden ved en af broerne der og tage turen til fods langs sydbredden af floden hen til Shakespeares Globe Theatre, der er opført som tro kopi af Globe teatret, hvor mange af Shakespeares stykker blev opført første gang. Hvis det er i sæsonen og man kan lide teater, skal man overveje at købe billet til en forestilling. Der er mulighed for ståpladser til noget i retning af 5£, hvis man vil opleve den autentiske stemning fra gamle dage. Man kan også nøjes med en rundvisning af en af de engagerede guider på stedet.
Det var to bud på lidt anderledes London-oplevelser.
Bliv gratis medlem