Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop hvordan!?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Vil lige høre lidt om bogen webshop hvordan...

Jeg har prøvet at sætte en oscommerce webshop op, men jeg kan ikke engang få den uploadet rigtigt:-)

Derfor vil jeg lige høre om denne bog udførligt fortæller hvordan man skal sætte sådan en shop op, også hvordan man opretter en database med de rigtige indstillinger i Mysql osv... Jeg vil gerne vide, om der i bogen står: opret en database - eller om der udførligt står hvordan man opretter sådan en, og hvad man skal vælge af de muligheder der er i Mysql....

Vil nemlig ikke bruge tid&penge på at købe/læse bogen, hvis den ikke henvender sig til en TOTAL NYBEGYNDER inden for webshops:-) 

På forhånd tak for svar...

Mvh Thomas

Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 05:14

Hej

Jeg har ikke læst bogen, men jeg tror da helt bestemt den henvender sig til en nybegynder. Om den lige forklare, hvordan du skal sætte oscommerce op, det er jeg ikke klar over. Hvorfor ikke finde et forum, som henvender sig til oscommerce brugere. Der vil du med garanti kunne finde en masse gratis råd og vejledning.

Held og lykke

Finn

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:20

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:20

Tilmeldt 22. Oct 07
Skrevet kl. 17:05

Hej Finn og Keld, og tak for hjælpen!

Har prøvet at kigge på div forumer, men synes ikke rigtigt jeg har fundet det jeg har haft brug for, men jeg prøver lige igen og ser om det ikke vil lykkes;-)

Mvh Thomas

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 17:58

Hej Pedersen

Jeg har lige skimmet indholdsfortegnelsen til bogen igennem, og så vidt jeg kan se kommer den omkring mange emner - herunder også opsætning at en OSCommerce shop - dog tror jeg næppe der står en masse om fejlsøgning, kodning osv.

Det lyder umiddelbart som om du ikke er superstærk inden for programmering og opsætning så istedet ville jeg nok anbefale dig at gå efter en færdig shop - altså en Dandomain, Scannet eller evt. Goldenplanet (som er en OSCommerce i forklædning). De kører, og udgiften pr. måned er ikke meget i forhold til de timer du vil komme til at bruge på selv at sætte en OSCommerce op (uden ellers at vide hvor stærk du er på programmerings fronten).

Problemet (fordelen?) med OSC er nemlig at du meget hurtigt kommer til at skulle vide noget om programmering for at få den til at se ud som du vil...og her vil en enkelt bog eller to ikke hjælpe dig særligt langt!

PS: Ser lige nu at det er vores egen Brian der har skrevet den, så mon ikke han kan løfte sløret for hvor detaljeret opsætningsdelen er - uanset det ikke ændrer på mit synspunkt om at bruge tiden på det du kan!

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:54

Helt enig, Regin!

Nu ved jeg naturligvis ikke hvorfor Thomas skal bruge den shop, hvis det bare er lidt for sjov og for at lære at sætte sådan en shop op er det en ting - hvis det er planen at drive en profitgivende forretning skal du, som sagt, hellere vælge en mere simpel løsning, og koncentrere dig om forretningen. Det er jeg helt overbevist om hurtigere vil give dig en bedre bundlinie.

Når først du har fået banket en god forretning op, så kan du overveje andre muligheder. Til den tid har du sikkert også fået mange flere erfaringer :)

Det er en god strategi som iværksætter at gøre det man er god til selv og så overlade det andet til andre der gør det bedre, hurtigere og billigere.

Tilmeldt 22. Oct 07
Skrevet kl. 00:43

Hej Regin og Mikkel...

Tak for rådet, er fuldstændig enig...  Men shoppen skal udelukkende være lidt hygge business, og bare lige for at prøve at lave en shop...

Så ved godt at jeg ikke vil få mange dkr i profit, men det var egentlig mere for at lære hvordan man gjorde, så man måske kunne lære at lave en ordentlig shop engang:-)

Tror lige jeg vil få en til at få installations-tingen op at køre på hjemmesiden, så tror jeg nemlig jeg har lidt nemmere ved at få det til at køre, det nemlig mest det der med at få det ind på hjemmesiden, og det database halløj jeg ikke fatter en brik af:-) 

Kan kun kode html og css, så det er vel nok også begrænset hvad jeg kan udrette selv, men vil lige prøve alligevel...

Men tak for rådet, i får sgu  20% rabat hvis jeg får siden op at støde....:-) 

PS. Jeg er ikke lige helt 100% sikker på hvad jeg skal sælge endnu, så i må ikke blive sure hvis det bliver tamponer og bleer...hehe

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 00:52

Hej Pedersen...

Hvis du bare vil have en shop op at køre, for at prøve at have en shop, vil jeg da anbefale dig at oprette en 14 dages demo hos eks. Scannet - det er gratis, og giver knap så mange grå hår ;-)

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 22. Oct 07
Skrevet kl. 00:54

Hej Regin og Mikkel...

Tak for rådet, er fuldstændig enig...

Men shoppen skal udelukkende være lidt hygge business, så ved godt at jeg sandsynligvis ikke får mange dkr i overskud.(hvis overhovedet nogle)

Meningen var lige så meget at lære at opsætte sådan en shop, for at engang måske kunne lave en ordentlig shop:-)

Men tror lige jeg skal have en kammerat til at få installationen op at køre på hjemmesiden og lave det database halløj der skal til, da det er det jeg ikke fatter en brik af:-)

Kan lave hjemmesider med html og css, så det er det eneste programmering jeg kan finde ud af, så det er vel også begrænset hvad man kan bruge det til i dette sammenhæng, men prøver lige alligevel:-)

Men tak for rådet boys, i får sgu 20% rabat i shoppen hvis den kommer op at støde...

PS. Ved ikke 100% hvad jeg skal sælge endnu, så i må ikke blive sure hvis det bliver tamponer og bleer...hehe

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)