Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring og etik - kan jeg tillade mig følgende?

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige været til et interessant foredrag om hjemløse. Det er faktisk utroligt kompliceret at hjælpe dem rigtigt. Blot at give dem mad og en bolig hjælper ikke. Det de mangler er det sociale sammenhold som de oplever på gaden. Ved at sidde i ders egen bolig bliver de isoleret og det ønsker de ikke, så derfor går der ikke lang tid før de er på gaden igen.
Det man kigger på er at skabe en form for bofællesskab de kan bo i på deres egne præmisser. Problemet er at mange af dem er misbrugere og det skaber jo også nogle problemer i et fællesskab.
Så for en lang historie kort, så hjælper hverken kaffe eller andre små tiltag synderligt på sagen. Det et et langt mere kompliceret stykke arbejde der skal laves før det batter. Men bevares, en kop kaffe skader vel ikke...

Dbh Martin
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 05:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

sad og søgte nettet efter noget med AIDA modeller, og ved ikke helt hvorfor jeg endte her, men læste da dit lille projekt forslag med interasse. Jeg ville kontakte Preben Brandt, han driver et stort projekt for de ''rigtige'' hjemløse omkring rundetårn i københavn. Når jeg omtaler de ''rigtige'' hjemløse, så mener jeg dem der af enten sociale eller miljø mæssig påvirkning har mistet stort set alt og er endt med et liv på gaden.

Rigtig god fornøjelse med dit projekt!
pas på derude, der er mange der vil mene du røre ved noget du ikke bør, og udnytter de hjemløse.
Har du overvejet måske at lave et reelt projekt ud af det? også lave en brochure eller en hjemmeside hvor folk kan donerer penge til de hjemløse? Der er jo mange ting man kan gøre for at hjælpe andre :)

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)