Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisfastsættelse af varer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går en rigtig spændende tid i møde, idet mit projekt, jeg har arbejdet med i flere måneder nu endelig kan komme igang. Jeg åbner internetshoppen 4men.fo, som skal sælge personlig pleje til kvalitetsbevidste mænd.

Jeg har hele tiden nydt godt af at sparre med en del af jer her inde på Amino, og det vil jeg naturligvis fortsætte med.

Jeg har fået en del varer hjem, og venter fortsat på nolge af mine første ordrer dumper ind ad døren. Det har været et hårdt stykke arbejde og mange timers søgen med at finde de rigtige leverandører, som også har de rigtige priser, som er afgørende om vores priser kan konkurrere med andre, som sælger samme vare.

Når jeg fortæller folk om 4men.fo, er deres første spørgsmål altid:" så bliver det billiger at handle hos dig, end hos en fysisk forretning?". Ja folk de forventer, at der er penge at spare, når de skal handle i en netshop, og derfor skriver jeg denne tråd.

Hvordan har I sat prisneveauet i Jeres internetshoppe? Har I kigget Jeres konkurrenter over skulderen, eller har I en prispolitik, hvor I stræber altid at tjene en vist %-sats af kostprisen? eller hvordan gør I. Man har læst, at man som internetshop-ejer skal passe på ikke at sætte priserne for lavt fra start, fordi det kan være svært at få kunderne at handle, hvis du først er startet med "lave" priser, for derefter at sætte dem op, fordi du fandt ud af at prisen var lidt lav.

En af mine sidste udfordringer før jeg skyder shoppen i gang er at fastsætte et prisneveau, som er til gavn for min økonomi på den ene side, og kunderne på den anden side. Jeg har naturligvis kigget lidt efter prisneveauet hos Matas på Færøerne, hvor min shop har hjemsted. Vil det være rigtigt af mig, at lægge mig lige under Matas's priser eller? Jeg har beregnet lidt på det, og hvis jeg satte mine priser omtrent Matas's, så kom jeg til at tjene i intervallet fra 80-15%, så det varierer meget.

Håber nogle kan give et godt fif.

Venligst

Allan

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:28

Med de store afstande på Færøerne, burde folk da være begejstrerede for at få leveret til døren, frem for ensidig fokusering på prisen.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:44

Jeg beregner først prisen, med den avance, jeg har lagt mig fast på. Derefter ser jeg mig lidt rundt omkring i markedet, og ser, hvilken pris varen kan bære i forhold til konkurrenterne, og lægger prisen efter det. Den må ikke være højere end hos konkurrenterne, men den skal heller ikke være for lav. For lav pris kan nemlig også signalere discount eller dårlig kvalitet.

Det er i virkeligheden langt bedre at konkurrere på kvalitet, udvalg og service, end det er at konkurrere på pris.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 11:02

Ja jeg har valgt at uanset mængde eller beløb, så er der fri levering over det hele her oppe. Det giver noget i forhold til service, idet levering er "gratis" og ordren er hos kunden lang før, hvis den f.eks. skulle leveres med Postvæsenet. (dette gælder dog kun for hovedstadsområdet hvor 1/3 del af befolkningen bor)

Som sagt hvis jeg skal kigge efter konkurrenterne, så svinger prisneveauet meget på hvert produkt, for i nogle tilfælde kan jeg tjene op til 80% hjem, hvis jeg valgte at køre med samme pris, og i andre tilfælde 15%. Og det er også lidt svært at lægge sig tæt op af f.eks. Matas her oppe, for så skal jeg kende alle deres priser for parfumerne, og det er umuligt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)