Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning af software

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen, men det er ikke lige indenfor den genre... 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:21

Hvis man har talt om det de sidste 15 år, så er det nok ikke engang internet baseret. Der kunne selvfølgelig være tale om et program, som automatisk fjernede alle kodefejl fra andre programmer ..... Indifferent

Ja, undskyld min skepsis, men hvis det virkelig er, så ring da til DR, TV2, CNN og fortæl dem det, så er i milliardærer i morgen. 

Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:23

Du kommer desværre nok ikke meget videre uden at give en lille smule detaljer...evt. omkring inden for hvilket område software er...

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 15:27

Hej Malte!

Lidt input fra mig, der tidligere, blandt andet har været indkøber af store systemer i en stor international virksomhed.

Det ville i min tidligere arbejdsplads være helt utænkeligt at købe et system til flere millioner, med de karakteristika du beskriver (også mellem linierne).

Hvis systemet har taget 8 mandeår at udvikle (hvilket indikerer et større system), så trækker det ned, at din/jeres organisation kun består af 1-2 personer. Hvad er jeres muligheder for support/uddannelse/fejlretning/opgraderinger etc? Hvad sker der, hvis I får den berømte tagsten i hovedet?

At du ikke vil afsløre detaljer (hvilket er helt okay) indikerer, at der er et first-mover potentiale, der omvendt indikerer, at der ikke er tale om et udpræget specialiceret system, men et system, som andre vil kunne udvikle (forholdsvist nemt). Dette trækker ned i pris.

At jeres system virkelig er ekstremt tids- og pengebesparende er der sikkert ingen tvivl om. Desværre er det et kendt fænomen, at større virksomheder er meget forandringsmodvillige og i det hele taget ofte opfører sig meget irrationelt hvad angår vaner, rutiner og effektivitetsforbedring.

Mit råd er, at der ikke er nemme genveje til salg af sådanne løsninger til især større organisationer. I jeres situation bør I indgå en alliance eller joint venture med en større it-forhandler, distributør eller konsulentvirksomhed, som allerede har foden indenfor hos dine potentielle kunder. Det tror jeg maksimerer sandsynligheden for afsætning.

Bedste hilsener
Aleksander

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58

Mange tak for inputtet anaervig...  

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)