Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ville du investere 100.000kr ?

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vestas og Carlsberg er nok en fin ide lige nu. Men Mærsk ville jeg nok lidt holde igen med. Så længe vi er på vej i en lavkonjunktur vil prisen der ikke ske nogen nævneværdig vækst i samhandlen mellem landende og derfor ikke nogen vækst i mængden af varer der skal fragtes pr. båd.

Så jeg tror lige der skal ventes et par år (en halv konjunkturcyclus(gæt?)) før man begynder at smide penge i det.

Mvh Peder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56

DJB:

Jeg synes personligt at det virker utroligt lokkende at smide hele sin beholdning i nogle af de tunge drenge på børsen som f.eks. Vestas, Carlsberg, DS Norden, Bavarian Nordic etc., som gennem den sidste årrække har ligget yderst stabilt og slet ikke hører til i den prisklasse som de ligger på nu. I gennemsnit synes jeg at de ligger op til 30-50% under det prisleje som de burde ligge i??

Eller er det bare mig? Synes det virker yderst lukrativt at investere disse virksomheder?? De flyver jo op disse dage!!

Ja der burde være penge at hente her.

Hvad så med ejendom? Nogle gode bud på hvornår man bør investere?

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:16

Hvad jeg har læst mig til, så forventes det at ejendomsmarkedet vil være faldende i hvert fald de næste par år.

Så hvis du holder på pengene indtil 2012 så skulle den være home free.

Men på den anden side, så er ejendomsinvesteringer jo altid en god handel hvis man har en lang nok tidshorisont. (Naturligvis skal man lige tage forbehold for ting som krakket i Japan i de 89-90, og så er der stort set ingen ting der er en god investering Big Smile)

Sjov lille anekdote fra krakket: Før det gik galt var kejserpaladset i Kyoto (så vidt jeg husker) vurderet til en ejendomsværdi som svarer til Californiens. Stick out tongue

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 16:21

Jeg ville personligt ikke røre boligmarkedet med en ildtang pt.. selvom det er købers marked, uden tvivl.

Det som iriterrer mig mest er, at jeg sidder her og føler at jeg går glip af en masse penge i profit på aktiemarkedet disse dage. Det kan drive mig til vanvid.

Og noget helt andet - jeg har hele min opsparing stående i udlandet, og jeg ved ærlig talt ikke om jeg kan trække dem ind på min danske konto uden at betale skat, hvis jeg gerne vil investere i aktier disse dage. Nogen der ved noget om dette emne?

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 17:17

Få lidt mere luft i budgettet og straks gå i gang med mit næste projektSmile

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:22

Jeg har lige smidt lidt penge i Danske Bank, de skal nok komme igen..

Dbh Martin

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 20:56

Samme her.. Danske Bank og Vestas.. det kan da næsten kun gå godt..
Men D/S Norden går en spændende tid i møde.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 10:03

Puha, i har godt nok no***r. Jeg ville nok ikke være glad for at smide penge i bankaktier lige nu.

Jeg tror simpelthen ikke der er nogen der har nok overblik over hvordan de tabte lån fordeler sig igennem sektoren (sådan helt internationalt).

Jeg tror ikke Danske Bank går konkurs eller noget, men man kan sagtens løbe i et kurssmæk af en anden dimension.

Men omvendt så vinder man jo aldrig det store hvis man ikke tager en chance en gang i mellem :)'

Mvh Peder

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 10:16

Hvis der er noget man skal sætte sine penge på lige nu, så er det da netop bankaktier!

Det kommer da til at vare længe, før de bliver så lidt værd som de er nu. Mine penge røg også på store banker som danske bank etc - og havde gjort det for 4-5 dage siden (så jeg havde ikke helt nosser nok), men jeg kan heldigvis forrente mine penge meget bedre i min forretning lige nu end jeg tror jeg kan på aktierne. Og det er jo ikke så galt.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 10:28

Det har du måske ret i. Det hele kommer jo an på om der dukker flere sygdomme op i sektoren og det er jeg ikke sikker nok på at der ikke skulle gøre, til at jeg ville smide mine penge i det.

Men jo, hvis alle de grimme tal er kommet frem, så bliver bankaktierne aldrig billigere end de er i dag.

Mvh Peder

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)