Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Basal optimering af webshop..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
ForhistorieJeg lancerede shoppen http://www.hatteshop.dk/ i efteråret 2005. Jeg startede dengang på en skabelon shop - a'la scannet's for at se om projektet var bæredygtig. Det gik ganske fint og jeg besluttede i slutningen af sidste år, at få specialudviklet en shop for dermed at være herre over al udvikling.Den oprindelige shop var ganske flot optimeret og lå nr. 1 – 3 på 12 relevante ord (skal ses i lyset af den lille konkurrence på ”hatte ord”).

Jeg havde derfor funktionalitet som kæphest, da udviklingen stod på og glemte alt om fokus på SEO.

Det har resulteret i at shoppen i dag er ikke eksisterende ved organisk søgning på diverse søgemaskiner. Ikke engang når jeg googler Hatteshop.

HandlingJeg skal nu være opgavestiller og kontrollant på en SEO opgave på shoppen, som får den optimeret igen.Jeg har foreløbig følgende konkrete tiltag1.       Alle overskrifter skal være i H-tags. Dvs. når man ser på en decideret vare skal navnet være <h3>varenavn</h3>

2.       Linkadresser skal laves søgevenlige. Dvs. i stedet for http://www.hatteshop.dk/productDetails.aspx?productId=249 skal adressen være http://www.hatteshop.dk/herrehatte/h6878-bogart

Spørgsmål1.       Hvilke basale ting skal jeg som opgavestiller stille en udfører som skal optimere en webshop?
Da jeg er ved at sætte mig ind i SEO, skal jeg selvfølgelig bruge svaret som opgavestiller. Derfor må evt. svar gerne være på konkret niveau.

2.       Er jeg på rette spor med de to ovennævnte tiltag?
Har brug for bekræftelse
J

3.       Er der noget helt galt med opbygningen af den nuværende shop?
Jeg har da aldrig været ude for at et site ikke dukker frem ved søgning på dets domænenavn!!!

Rationalisering

Jeg kan i bagklogskabens klare lys se min store fejl, for der skulle selvfølgelig have været mindst samme fokus på SEO som på funktionalitet. Dog må jeg råde bod på fejlen, og det håber jeg I vil hjælpe mig på vej med.

/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20

I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:40

Umiddelbart kunne det godt se ud som, at du har større problemer end en ikke-optimeret shop.

Ved en site:-søgning i Google dukker du slet ikke op. Det kan være et tegn på, at din side er blevet smidt ud af indekset.

(Det kan også være en midlertidig glitch hos Google, men det sker sjældent med så gamle sider).

Har du oprettet dig hos Google webmaster tools? For så bør du logge ind dér og se, om der ligger en besked til dig?

Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 15:08

--> FranKHM - Se det var jo allerede en hurtig hjælp. Jeg har nu lært, at når man skifter platform, skal siden endnu en gang bekræftes i form af upload af fil eller indsættelse af tag.

Det havde jeg da ikke skænket en tanke - tak for det.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:21

(Gen)bekræftelse af siden i webmaster tools løser bare ikke dit problem.

Jeg spurgte, fordi jeg har læst, at Google nogle gange lægger en besked dér til folk med websites, der er blevet banned, så de er opmærksomme på det.

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 18:59

Det ser umiddelbart ud som om du har den samme Title på alle sider? Du skal ihvertfald have mulighed for at definere unikke titler og meta-description.

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:28

Godaften.

Efter lidt søgen fandt jeg denne adresse: http://www.hattebutik.dk/

Jeg gætter på at du har haft din shop klonet på flere forskellige domæner? Det er nok dér problemet ligger.

Jeg tvivler stærkt på at din side er blevet håndplukket til "den sorte liste" - det er bare lidt kludder i maskinrummet.

Et par kvalitetslinks ind til hatteshop.dk, og implementering af noget 301 redirect på alle andre sider, som du i tidernes løb har haft kloner på, vil nok hjælpe gevaldigt på problemet.

Du kan læse mere om 301 her (på engelsk). 

God læselyst :)

Mvh,
Troels

Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 22:57

Oza:

Det ser umiddelbart ud som om du har den samme Title på alle sider? Du skal ihvertfald have mulighed for at definere unikke titler og meta-description.

Det var en god pointe - Point taken. Skal jo nok genereres ud fra den pågældende vare, man ser på. 

Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 22:59

PopStop:

Godaften.

Efter lidt søgen fandt jeg denne adresse: http://www.hattebutik.dk/

Jeg gætter på at du har haft din shop klonet på flere forskellige domæner? Det er nok dér problemet ligger.

Jeg tvivler stærkt på at din side er blevet håndplukket til "den sorte liste" - det er bare lidt kludder i maskinrummet.

Et par kvalitetslinks ind til hatteshop.dk, og implementering af noget 301 redirect på alle andre sider, som du i tidernes løb har haft kloner på, vil nok hjælpe gevaldigt på problemet.

Du kan læse mere om 301 her (på engelsk). 

God læselyst :)

Mvh,
Troels

Ja, du har helt ret - Jeg havde på den tidligere shop også hattebutik.dk pegende på shoppen.
Det må jeg fordybe mig lidt i, kan jeg regne ud......

Thx 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)